Bu araştırmanın ana amacı resmi ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki okul yöneticilerinin, ne tür durumları kriz olarak kabul ettiklerini ortaya koymaktır. Araştırmada okul müdürlerinin kriz durumlarına ilişkin görüşlerinin derinlemesine incelenmesi nedeniyle nitel çalışma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2006-2007 öğretim yılında Mersin ili ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise amaçlı ve amaçsız şekilde seçilen 10 ilköğretim ile 10 ortaöğretim okulu yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış; toplanan veriler kendi içinde kategorilere ayrılarak anlamlı bütünler şeklinde verilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonucunda, genel olarak araştırmaya katılan okul yöneticilerinin kriz durumuyla ilgili görüşlerini betimlemek olanaklıdır. Tüm okul yöneticilerinin, okulun dengesini bozan her durumu kriz olarak kabul ettikleri anlaşılmaktadır. Yöneticiler okullarında en sık karşılaştıkları kriz durumlarını, madde bağımlılığı; okul dışından çetelerin saldırıları; şiddet olayları; aletli saldırılar ve sel baskınları olarak ifade etmişlerdir. Belirtilen kriz durumlarına karşı yöneticilerin bir kısmı krize hazırlıklı olduklarını bir kısmı da böyle bir hazırlığın olmadığını ifade etmişlerdir. Yöneticilerin görüşlerine göre krize hazırlıklı olanların krizin çözümünde daha etkili oldukları anlaşılmaktadır. Krize hazırlıklı olduklarını söyleyen okul yöneticilerinin kriz ekibindeki kişilerin hiçbiri profesyonel bir eğitim almamışlardır. Ayrıca araştırma sonucunda okul yöneticilerinin çoğunun okullarının risk analizini yaptırmadıkları da anlaşılmaktadır.
The main goal of this study is to deduce “what kinds of events are being accepted as crises by the principals who work for official primary and high schools?” As a result of analysing opinions of principals during crises deeply qualitative study method is used in this study. The study universe of this study is formed by the headmasters who work at primary and high schools in Mersin in 2006-2007 academic year. And the sampling group is formed by the 10 principals who work for primary schools and 10 principals who work for high schools which are choosen purposefully or not. In this study data are collected by semi-guided interview method and collected data are categorized and given in a meaningful supplementary way. At the end of the study it is possible to identify the opinions of principals about crises who participated the research. Events which spoil the balance of their school is accepted as crises by all the principals. Principals expressed that the most seen crises are addiction, attacks from outside, violence, attacks with appliances and flood. Some of the headmasters told that they are ready against those kinds of crises whereas the others told that they are not ready against those crises. According to the opinions of headmasters the ones who are ready against those crises are more effectual at resolving the crises than the others. No one had got any professional education in the teams of principals who tell that they are ready for any crises besides these it is detected that most of the headmasters didn’t have the risk analyze of his school.
Crises crises management to be ready against crises principals
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 10 |