BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ ve OKUL ÖNCESİ EĞİTİM YAPILARINDAKİ KULLANICI GEREKSİNİMLERİ Diyarbakır Huzurevleri Anaokulu Örneği

Yıl 2007, Sayı: 8, 27 - 44, 01.06.2007

Öz

Ülkelerin kalkınmasında eğitim oldukça önemli bir konudur. Bir ülkede politika, ekonomi ve toplum açısından gelişmeler bekleniyorsa önce eğitimi ele almak gereklidir. Okul öncesi eğitim ise eğitimin en önemli dönemlerinden biridir. Okul öncesi eğitimin amacı çocuğun gelişim özeliklerine uygun olmalıdır. Bunun yanında uygun bir eğitim sistemi ve bu eğitim sistemine uygun sağlıklı bir çevre ile çocuğun gelişimi sağlamalıdır. Eğitimde, sistemle birlikte çevre şartlarının da önemi ve katkısı büyüktür. Çocuklara hizmet amacı ile yaratılacak çevre, onların her yöndeki gelişmesine uygun olmalıdır. Araştırma kapsamında okulöncesi eğitim yapılarındaki kullanıcı gereksinimleri, eğitim yapılarındaki uygun çevre şartları ve genel özellikleri ile incelenmiş, bu kapsamda Diyarbakır Huzurevleri Anaokulu’nun kullanıcı gereksinimleri açısından uygunluğu araştırılmıştır. Sonuç olarak okul öncesi eğitim yapılarında, çocukların fiziksel özelliklerine uygun çevre şartları yaratılması için veriler elde edilmiş ve Huzurevleri Anaokulu için önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Poyraz, Hatice., Okul Öncesi Eğitiminin İlke Ve Yöntemleri, Ders Notları, 2001.
  • Tuğrul, B., Çocuk Gelişiminde Anaokulu Eğitiminin Önemi, Bilim Ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi(62), 2005
  • Özçelik, Özberk., Okul Öncesi Çocukların Beslenmesi, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 1996.
  • Yılmaz, G., Çocuğun Fizyolojik Ve Psikolojik Özelliklerinin Tasarıma Etkileri, Yıldız Teknik Üniversitesi Mim. Fak. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 1994.
  • Gür, Ş. Ö., Çocuk Mekanları, Yem Yayın, İstanbul, 2002.
  • Turan, E. Ve Turan, M.., Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel Koşulların Ergonomik Yönden Değerlendirilmesi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları Halkla İlişkiler Bölümü, No:622, 6. Ergonomi Kongresi, 1998.
  • Tuncel, A., Okul Öncesi Eğitim Sistemi Ve Mimariye Yansıması, İsveç Örneği, Tübitak, Yapı Araştırma Enstitüsü, Ankara, 1976.
  • Oğuzkan, Şükran Ve Oral, Güler., “Okulöncesi Eğitimi”, Milli Eğitim Yayınevi, İstanbul, 1983.
  • Weelhousen, K.., Big Ideas For Jmail Spaces” Young Children .54, 1999.
  • Saracho, Ol. N., Cognitive Styles And Classroom Factors, Early
  • Kalemci. F. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Çevre Düzenlemesi ve Çalışan Eğitimci Personelin Nitelikleri Yönünden İncelenmesi, Uluslar arası Engellilerde Spor Egitimi Sempozyumu, 26-28 Akim 1995.
  • Berg, H. W., Mendrich, E. A., Play Patterns, Environment, E&B, 1980, Cilt(12)
  • Gönen, Özgen Ufuk., “Tüketim Ekonomisi Açısından Oyuncaklar, Oyun Alanları Ve Eğlence Alanları”, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları Halkla İlişkiler Bölümü No:622, 6.Ergonomi Kongresi, Ankara, 1998.
  • Sükan, Zafer Ve Belik, Şima., Okulöncesi Eğitim El Kitabı, Red House Yayınevi, İstanbul, 1980.
  • Cin, S., Okulöncesi Eğitimi Ve Anaokulları Tasarımına Yansıması Üzerine Araştırma, Gazi Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 1989,Ankara.
  • Kalınkara, V; Salman, Meryem; Özmete, Emin Ve Arpacı, Fatma,.

The Importance of the Pre School Education and the User Requirements in the Pre School Structures Case Study of Diyarbakir Huzurevleri Pre School

Yıl 2007, Sayı: 8, 27 - 44, 01.06.2007

Öz

The education issue is very important in the development of the countries. If there is a wish in the development of the policy, economy, and social progresses, it is an obligation to hold on the education first. The pre-school education is the important period of the education. The aim of the pre-school education must be suitable with the development characterization of the children. Nearby, the development must be provided with a suitable education system and a healthy education environment. In the education, the environmental factors are also so important. For this reason, the duty of the architect is to design a suitable environment. The environment going to be designed must be suitable fort he the development of the children. In this paper; the user requirements in the education structures, the environmental factors and the character of the environment and related to this and the conditions of Diyarbakır Huzurevleri pre-school requirements have researched. As a result, the data has been researched convenient with the characterization of the children in the pre school education and proposals made for the pre school of Huzurevleri

Kaynakça

  • Poyraz, Hatice., Okul Öncesi Eğitiminin İlke Ve Yöntemleri, Ders Notları, 2001.
  • Tuğrul, B., Çocuk Gelişiminde Anaokulu Eğitiminin Önemi, Bilim Ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi(62), 2005
  • Özçelik, Özberk., Okul Öncesi Çocukların Beslenmesi, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 1996.
  • Yılmaz, G., Çocuğun Fizyolojik Ve Psikolojik Özelliklerinin Tasarıma Etkileri, Yıldız Teknik Üniversitesi Mim. Fak. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 1994.
  • Gür, Ş. Ö., Çocuk Mekanları, Yem Yayın, İstanbul, 2002.
  • Turan, E. Ve Turan, M.., Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel Koşulların Ergonomik Yönden Değerlendirilmesi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları Halkla İlişkiler Bölümü, No:622, 6. Ergonomi Kongresi, 1998.
  • Tuncel, A., Okul Öncesi Eğitim Sistemi Ve Mimariye Yansıması, İsveç Örneği, Tübitak, Yapı Araştırma Enstitüsü, Ankara, 1976.
  • Oğuzkan, Şükran Ve Oral, Güler., “Okulöncesi Eğitimi”, Milli Eğitim Yayınevi, İstanbul, 1983.
  • Weelhousen, K.., Big Ideas For Jmail Spaces” Young Children .54, 1999.
  • Saracho, Ol. N., Cognitive Styles And Classroom Factors, Early
  • Kalemci. F. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Çevre Düzenlemesi ve Çalışan Eğitimci Personelin Nitelikleri Yönünden İncelenmesi, Uluslar arası Engellilerde Spor Egitimi Sempozyumu, 26-28 Akim 1995.
  • Berg, H. W., Mendrich, E. A., Play Patterns, Environment, E&B, 1980, Cilt(12)
  • Gönen, Özgen Ufuk., “Tüketim Ekonomisi Açısından Oyuncaklar, Oyun Alanları Ve Eğlence Alanları”, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları Halkla İlişkiler Bölümü No:622, 6.Ergonomi Kongresi, Ankara, 1998.
  • Sükan, Zafer Ve Belik, Şima., Okulöncesi Eğitim El Kitabı, Red House Yayınevi, İstanbul, 1980.
  • Cin, S., Okulöncesi Eğitimi Ve Anaokulları Tasarımına Yansıması Üzerine Araştırma, Gazi Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 1989,Ankara.
  • Kalınkara, V; Salman, Meryem; Özmete, Emin Ve Arpacı, Fatma,.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mine Baran Bu kişi benim

Aysel Yılmaz Bu kişi benim

Mücahit Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Baran, M., Yılmaz, A., & Yıldırım, M. (2007). OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ ve OKUL ÖNCESİ EĞİTİM YAPILARINDAKİ KULLANICI GEREKSİNİMLERİ Diyarbakır Huzurevleri Anaokulu Örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(8), 27-44.