BibTex RIS Kaynak Göster

The Development and the Use of Teaching Resources in Mathematics Teaching Program

Yıl 2006, Sayı: 7, 47 - 56, 01.12.2006

Öz

In view of the rapidly advancing and changing word, in educating the citizens of the 21st century, the place of technology, development and the use of the teaching resources are of utmost importance for teachers of mathematics to ensure an effective teaching environment. In the process of learning, the person is not expected to obtain knowledge from one source only and simply memorize what is given. On the contrary, the aim of the education is to skill the person to find ways of accessing knowledge, as well as able to use the acquired information to find solutions to encountered problems. To achieved the desired outcome, the teachers have special responsibility in the planning an effective interactive learning environment, and in the use of teaching materials development according to the principle of the education Technologies This study, in addition to the development and the use of the mathematics teaching materials, aimed at presenting the materials developed in the D U Ziya Gokalp Faculty of Education, Primary Education Teaching Program.

Kaynakça

  • ALTUN, M. (2002). Matematik Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa.
  • BAKİ, A. (2003). Matematikçiler Bülteni, Sayı : 2, TR.Net
  • ÇİLENTİ,K.(1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretimi, Kadıköy Matbaası, Ankara.
  • DALE, E. (1996). Audio Visual Methods In Teaching Heinich R. and et al. Instructional Media and Technologies for Learning, Upper Saddle River, N.J: Prentince Hall, Inc.
  • HEINICH, R.; MOLENDA,M.; RUSSELL, J.D, (1993). Instructional Media and The New Technologies of Instruction, 4th. ed, NY: Macmillan Publishing Company, England.
  • İNAN,C. (2005). Matematik Öğretiminde Oluşturmacı Yaklaşım Örnekleri, Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 5.
  • KALAYCI, N (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • MASALSKİ, W. (1999). How to Use to The Spreadsheet as a Tool in The Secondary School Mathematics Classroom, National Council of Teachers of Mathematics Inc, Virginia.
  • MCALPINA,L. WESTON, C. (1994), The Attributes of Instructional Materials. Performance Improvement Quarterly , Spring : 19-30.
  • M.E.B (1995). İlköğretim Programı, Ankara.
  • NEUWİRTH, E. (1995). Visualizing formal and structural relationships with spreadsheets, Computers and Exploratory Learning, 146, 155-173.
  • ŞAHİN, T.Y.; YILDIRIM, S. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • SHUELL, J.Thomas (1986). Cognitive Conception of Learning Review of Educational Research.
  • YALIN, H.İ. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • WINN, W.; HALLIDAY, W. (1982) Design Principles for Diagrams and Charts, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, USA.

Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kullanma

Yıl 2006, Sayı: 7, 47 - 56, 01.12.2006

Öz

Gelişen ve değişen dünyamızda, öğretmenlerimizin matematik öğretiminde öğrenme ortamını etkin kılmak ve 21. yüzyılın bireylerini yetiştirmek için gösterdikleri uğraşta, öğretim teknolojilerinin ve öğretim materyallerini geliştirme ve uygulamanın yeri ve önemi yadsınamaz bir gerçektir. Günümüzde, bireylerin bilgiyi tek bir kaynaktan almaları ve ezberlemeleri beklenmemekte, aksine bilgiye ulaşma yollarını bilen, bunları kullanabilen ve karşılaştığı sorunlar karşısında bilgiyi kullanarak çözüm yöntemleri oluşturabilen bireylerin kazanmalarında, öğretmenlerin etkin ve etkileşimli öğrenme ortamlarını tasarlamalarında, öğretim teknolojileri ilkelerine uygun olarak hazırlanan öğretim materyallerinin kullanımı ayrı bir önem taşımaktadır. Bu çalışmada matematik öğretiminde materyal geliştirmenin ve kullanmanın önemine ek olarak D.Ü Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümün’ de geliştirilen matematik öğretimi materyallerinin sunumu amaçlanmaktadır

Kaynakça

  • ALTUN, M. (2002). Matematik Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa.
  • BAKİ, A. (2003). Matematikçiler Bülteni, Sayı : 2, TR.Net
  • ÇİLENTİ,K.(1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretimi, Kadıköy Matbaası, Ankara.
  • DALE, E. (1996). Audio Visual Methods In Teaching Heinich R. and et al. Instructional Media and Technologies for Learning, Upper Saddle River, N.J: Prentince Hall, Inc.
  • HEINICH, R.; MOLENDA,M.; RUSSELL, J.D, (1993). Instructional Media and The New Technologies of Instruction, 4th. ed, NY: Macmillan Publishing Company, England.
  • İNAN,C. (2005). Matematik Öğretiminde Oluşturmacı Yaklaşım Örnekleri, Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 5.
  • KALAYCI, N (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • MASALSKİ, W. (1999). How to Use to The Spreadsheet as a Tool in The Secondary School Mathematics Classroom, National Council of Teachers of Mathematics Inc, Virginia.
  • MCALPINA,L. WESTON, C. (1994), The Attributes of Instructional Materials. Performance Improvement Quarterly , Spring : 19-30.
  • M.E.B (1995). İlköğretim Programı, Ankara.
  • NEUWİRTH, E. (1995). Visualizing formal and structural relationships with spreadsheets, Computers and Exploratory Learning, 146, 155-173.
  • ŞAHİN, T.Y.; YILDIRIM, S. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • SHUELL, J.Thomas (1986). Cognitive Conception of Learning Review of Educational Research.
  • YALIN, H.İ. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • WINN, W.; HALLIDAY, W. (1982) Design Principles for Diagrams and Charts, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, USA.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Cemil İnan

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA İnan, C. (2006). Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kullanma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(7), 47-56.