Bu araştırma, genç yetişkinlerde toplumsal cinsiyet algısı ile duygu düzenleme arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından toplanmış ve verilerin toplanmasına geçmeden önce öğrencilere çalışma ile ilgili bilgilendirme yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin toplumsal cinsiyet algısını ölçmek amacıyla Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği, öğrencilerin duygu düzenleme mekanizmalarını belirlemek amacıyla Duygu Düzenleme Süreçleri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 228 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t testi, varyans analizi ve basit doğrusal korelasyon analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin toplumsal cinsiyet algısı ile duygu düzenleme arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen diğer bulgular ise cinsiyete ve anne eğitim düzeyine göre öğrencilerin toplumsal cinsiyet algıları arasında anlamlı bir farklılık olduğudur. Babanın eğitim düzeyine göre toplumsal cinsiyet algısı farklılaşmamaktadır. Elde dilen bulgular alanyazın ışığında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 39 |