Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİKTE İNOVASYON KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA; BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ

Yıl 2019, , 175 - 181, 15.09.2019
https://doi.org/10.16948/zktipb.559616

Öz

Amaç: Hemşireler
hizmet sunumlarında etkin ve istendik sonuçları yakalayabilmek için sürekli
değişime ayak uydurmak ve inovasyon sürecini hizmetlerine entegre etmek
zorundadırlar. Hemşirelik hizmetlerinde inovasyon sürecini aktive etmek, hasta
bakım maliyetini azaltırken, bakım kalitesini de artırmaktadır.

Gereç ve Yöntem:
Hastanemiz hemşirelik hizmetlerinde inovasyon sürecini aktive etmek için bazı
basamaklar takip edilmiştir. İlk adımda hemşirelerimizin farkındalıklarını
düzenli eğitimler ile bilgi düzeyleri arttırılmış, koçluk sistemi ile bireysel
danışmanlıklar başlatılmış, süreci cazip hale getirecek yarışmalar düzenlenmiş,
ödül süreci ile katılım arttırılmış ve hemşirelikte inovasyon kültürü
oluşturulmuştur. 

Bulgular: Hastanemizde 2012 yılında başlatılan
hemşirelikte inovasyonu aktive etme süreci dahilinde; yarışma ve sempozyum
süreçleri  gerçekleştirilmiştir. 7 yıllık
süreçte hastanemiz hemşireleri toplam 376 inovatif proje geliştirmiştir.  Her biri yeni bir buluş özelliği taşıyan
projeleri ile hemşirelerimizin bakım kalitesini arttırıcı, yeni ve yaratıcı
faaliyetleri  desteklemeleri
sağlanmıştır. İnovatif 50 proje için patent alma süreci tamamlanmıştır ve yeni
buluşların üretimi için çalışmalar aktive edilmiştir.







Sonuç: Hemşirelerde
inovasyon sürecinin aktifleştirilmesinde; düzenli eğitimlerin, süreci tanıtacak, cazip
hale getirecek, yol gösterecek bilimsel aktivitelerin yapılmasının ve rol model
olmanın  yeri büyüktür. 

Kaynakça

  • Yıldırım E, Bilgi çağında yaratıcılığın ve yaratıcılığı yönetmenin önemi. Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi. 2007; 12(9):109-120.
  • Acıbozlar Ö. Yönetici hemşirelerin karar verme stratejileri ve yaratıcılık düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul, 2006.
  • Denat Y, Memiş S. Hemşirelik eğitiminde yaratıcılığı geliştirme. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006; 22(1):245-252.
  • Feldman LB, Ruthes RM, Cunha IC. Creativity and innovation: competences on nursing management. Rev Bras Enferm. 2008; 61(2):239-242.
  • Khorshid L. Hemşirelikte yaratıcılık ve yenilik. 1. Temel Hemşirelik Bakım Kongresi Kitabı. İzmir, 2010; 1-4.18.
  • Dil S, Uzun M, Aykanat B. Hemşirelik eğitiminde inovasyon. International Journal of Human Sciences. 2012; (9) 2, 1217-1228
  • Herdman AE, Yazıcı KÖ. Hemşirelik ve yenilikçilik. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2009; 6: 2-4.
  • Clement O-Brien K, Polit FD, Fitzpatrick JJ. Innovativeness of nurse leaders. Journal of Nursing Management. 2011;19:431-438
  • Yamaç K. Nedir bu inovasyon? Bilim Eğitim ve Düşünce Dergisi. 2001;1: 6-8.
  • Rogers EM. Diffusion of İnnovations, 4th ed. New York, Simon & Schuster Press, 2003; 12-23.
  • Ersoy Açıkgöz B, Muter Şengül C. Yenilikçiliğe yönelik devlet uygulamaları ve AB karşılaştırması, Yönetim ve Ekonomi. 2008;1: 60-74.
  • Bradshaw MJ. Fuszard’s ınnovative teaching strategies ın nursing. In: effective learning: what teachers need to know, 3rd ed. USA, Aspen Publishers.2001:17-26.
  • Kambarami RA, Chidede O, Kowo DT. Kangaroo care for well low birth infants at Harare Central Hospital Maternity Unit – Zimbabwe. Central African Journal of Medicine. 1999;45: 56-59.
  • Şengün H. Sağlık hizmetleri sunumunda inovasyon, Med Bull Haseki. 2016;54:194-8.
  • Best M, Thurston E. Measuring nurse job satisfaction. Journal of Nursing Administration. 2004; 34(6): 283-290.
  • Ökem G. Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Üyelik Sürecinde Sağlıkta İnovasyon. TÜSİAD Yayınları, İstanbul, 2011;71-8.
  • Akdemir N, Akkuş Y. Rehabilitasyon ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006; 82–91.
  • Karagözoğlu Ş. Hemşirelikte bireysel ve profesyonel özerklik. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi. 2008; 3:41-50. 19. Denat Y, Memis S. Hemşirelik eğitiminde yaratıcılığı geliştirme. Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006; 22(1):245-252.
  • Lane, MR. Creativity and spirituality in nursing: implementing art in healing. Holist. Nurs. Pract. 2005;19(3):122-125.

CREATING INNOVATION CULTURE IN NURSING; A SUCCESS STORY

Yıl 2019, , 175 - 181, 15.09.2019
https://doi.org/10.16948/zktipb.559616

Öz

Aim: Nurses should keep up
with constant change and integrate innovation into their services in order to
obtain effective and desirable results in their service provision activation of
the process of innovation in nursing services reduces the cost of care and
increases the quality of care
.

Material and Method: In order to activate the process of innovation in nursing services
provided at our hospital, a number of steps were completed. In the first step,
nurses’ level of knowledge was improved through regular training, individual
counseling was initiated using the coaching system, competitions were organized
for making the process more interesting, and participation rate was increased
with rewards. These implementations produced an innvoation culture.

Results: During the process of activating
innovation at our hospital, which was initiated in 2012, competitions and
symposiums were held. In the 7 year period, nurses wurking at our hospital
completed 376 innovative projects. Each of these projects had an inventive
quality and through these projects, the nurses were able to support novel and
creative activities which increased the quality of care. The patenting process
of 50 innovative projects was completed and studies were activated for
producing new inventions.







Conclusion: Regular
training, role modeling, and scientific activities that introduce the process,
make the process more interesting, and guide nurses are crucial for activating
the innovation process in nursing

Kaynakça

  • Yıldırım E, Bilgi çağında yaratıcılığın ve yaratıcılığı yönetmenin önemi. Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi. 2007; 12(9):109-120.
  • Acıbozlar Ö. Yönetici hemşirelerin karar verme stratejileri ve yaratıcılık düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul, 2006.
  • Denat Y, Memiş S. Hemşirelik eğitiminde yaratıcılığı geliştirme. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006; 22(1):245-252.
  • Feldman LB, Ruthes RM, Cunha IC. Creativity and innovation: competences on nursing management. Rev Bras Enferm. 2008; 61(2):239-242.
  • Khorshid L. Hemşirelikte yaratıcılık ve yenilik. 1. Temel Hemşirelik Bakım Kongresi Kitabı. İzmir, 2010; 1-4.18.
  • Dil S, Uzun M, Aykanat B. Hemşirelik eğitiminde inovasyon. International Journal of Human Sciences. 2012; (9) 2, 1217-1228
  • Herdman AE, Yazıcı KÖ. Hemşirelik ve yenilikçilik. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2009; 6: 2-4.
  • Clement O-Brien K, Polit FD, Fitzpatrick JJ. Innovativeness of nurse leaders. Journal of Nursing Management. 2011;19:431-438
  • Yamaç K. Nedir bu inovasyon? Bilim Eğitim ve Düşünce Dergisi. 2001;1: 6-8.
  • Rogers EM. Diffusion of İnnovations, 4th ed. New York, Simon & Schuster Press, 2003; 12-23.
  • Ersoy Açıkgöz B, Muter Şengül C. Yenilikçiliğe yönelik devlet uygulamaları ve AB karşılaştırması, Yönetim ve Ekonomi. 2008;1: 60-74.
  • Bradshaw MJ. Fuszard’s ınnovative teaching strategies ın nursing. In: effective learning: what teachers need to know, 3rd ed. USA, Aspen Publishers.2001:17-26.
  • Kambarami RA, Chidede O, Kowo DT. Kangaroo care for well low birth infants at Harare Central Hospital Maternity Unit – Zimbabwe. Central African Journal of Medicine. 1999;45: 56-59.
  • Şengün H. Sağlık hizmetleri sunumunda inovasyon, Med Bull Haseki. 2016;54:194-8.
  • Best M, Thurston E. Measuring nurse job satisfaction. Journal of Nursing Administration. 2004; 34(6): 283-290.
  • Ökem G. Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Üyelik Sürecinde Sağlıkta İnovasyon. TÜSİAD Yayınları, İstanbul, 2011;71-8.
  • Akdemir N, Akkuş Y. Rehabilitasyon ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006; 82–91.
  • Karagözoğlu Ş. Hemşirelikte bireysel ve profesyonel özerklik. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi. 2008; 3:41-50. 19. Denat Y, Memis S. Hemşirelik eğitiminde yaratıcılığı geliştirme. Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006; 22(1):245-252.
  • Lane, MR. Creativity and spirituality in nursing: implementing art in healing. Holist. Nurs. Pract. 2005;19(3):122-125.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Derleme / Review
Yazarlar

Yeliz Doğan Merih 0000-0002-6112-0642

Ayşegül Alioğulları

Meryem Yaşar Kocabey Bu kişi benim

Çiğdem Gülşen

Aytül Sezer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., vd. (2019). HEMŞİRELİKTE İNOVASYON KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA; BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. https://doi.org/10.16948/zktipb.559616
AMA Doğan Merih Y, Alioğulları A, Yaşar Kocabey M, Gülşen Ç, Sezer A. HEMŞİRELİKTE İNOVASYON KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA; BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ. Zeynep Kamil Tıp Bülteni. Eylül 2019;50(3):175-181. doi:10.16948/zktipb.559616
Chicago Doğan Merih, Yeliz, Ayşegül Alioğulları, Meryem Yaşar Kocabey, Çiğdem Gülşen, ve Aytül Sezer. “HEMŞİRELİKTE İNOVASYON KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA; BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ”. Zeynep Kamil Tıp Bülteni 50, sy. 3 (Eylül 2019): 175-81. https://doi.org/10.16948/zktipb.559616.
EndNote Doğan Merih Y, Alioğulları A, Yaşar Kocabey M, Gülşen Ç, Sezer A (01 Eylül 2019) HEMŞİRELİKTE İNOVASYON KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA; BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ. Zeynep Kamil Tıp Bülteni 50 3 175–181.
IEEE Y. Doğan Merih, A. Alioğulları, M. Yaşar Kocabey, Ç. Gülşen, ve A. Sezer, “HEMŞİRELİKTE İNOVASYON KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA; BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ”, Zeynep Kamil Tıp Bülteni, c. 50, sy. 3, ss. 175–181, 2019, doi: 10.16948/zktipb.559616.
ISNAD Doğan Merih, Yeliz vd. “HEMŞİRELİKTE İNOVASYON KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA; BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ”. Zeynep Kamil Tıp Bülteni 50/3 (Eylül 2019), 175-181. https://doi.org/10.16948/zktipb.559616.
JAMA Doğan Merih Y, Alioğulları A, Yaşar Kocabey M, Gülşen Ç, Sezer A. HEMŞİRELİKTE İNOVASYON KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA; BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ. Zeynep Kamil Tıp Bülteni. 2019;50:175–181.
MLA Doğan Merih, Yeliz vd. “HEMŞİRELİKTE İNOVASYON KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA; BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ”. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, c. 50, sy. 3, 2019, ss. 175-81, doi:10.16948/zktipb.559616.
Vancouver Doğan Merih Y, Alioğulları A, Yaşar Kocabey M, Gülşen Ç, Sezer A. HEMŞİRELİKTE İNOVASYON KÜLTÜRÜ OLUŞTURMA; BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ. Zeynep Kamil Tıp Bülteni. 2019;50(3):175-81.