Bu araştırmada lamba parlaklığını etkileyen
değişkenler ile değişkenleri belirlemenin öğretiminde analoji kullanımının
öğrenme ve kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkisi incelenmiştir.
Araştırmaya ortaokul beşinci sınıfta öğrenim görmekte olan 98 öğrenci
katılmıştır. Araştırmada yarı deneysel yöntem çeşitlerinden eşitlenmemiş
kontrol gruplu ön ve son test yöntemi kullanılmış, yarı yapılandırılmış
görüşmeler yapılmıştır. Uygulama sürecinde deney grubunda analoji, kontrol
grubunda ise analoji kullanılmadan ders işlenmiştir. Araştırmada 9 sorudan
oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik
analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda analoji kullanımının öğrenme ve
kavram yanılgılarının giderilmesi üzerinde etkili olduğu saptanmıştır.
Analoji Değişkenleri Belirleme Lamba Parlaklığını Etkileyen Değişkenler
This study was investigated the effect of using
analogy on the teaching of variables affecting on the brightness of a
bulb, identifying variables, learning and elimination misconceptions. The study
was conducted with the participation of 98 fifth grade students attending the
middle school. The unmatched control group pretest and posttest method was used
in this study, interviews were done with the students. Analogy was used in the
experimental group and analogy was not used in the control group in the
implementation process. A data collection form consisting of 9 questions was
used in this study. Data were analyzed using content analysis. As a result of
this research, it was determined that the using of analogy is effective on the
learning and elimination of misconceptions.
Analogy Identifying Variables Variables Affecting on The Brightness of a Bulb
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 32 Sayı: 1 |