Bu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği II. sınıf
öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları dersi öncesi ve
sonrasında, bilişsel esneklik düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını ve
bilişsel esneklik alt boyutları ile öğrenme ortamı arasında ilişki olup
olmadığını incelemektir. Tek gruplu deneme modeline dayalı olarak yürütülen
çalışmanın örneklemini 45 öğrenci oluşturmaktadır.
Çalışmada
veri toplama aracı olarak, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği (YÖOÖ) ve
Bilişsel Esneklik Envanteri (BEE) kullanılmıştır. Çalışmanın
bulgularına bakıldığında, Öğrencilerin denel süreç öncesi ve sonrası BEE,
“Alternatif” boyutu ön-test ve sontest puanları karşılaştırıldığında, sontest
puanları açısından anlamlı fark elde edilmiştir. BEE’nin “Alternatifler alt
boyutu” sontest puanları ile YÖOÖ’ine ait tüm boyutlarından alınan sontest
puanları arasında 0.01 önemlilik seviyesinde, orta düzeyde anlamlı ilişkiler
elde edilmiştir. Bu bulgular, Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamaları
dersinin öğrencilerin bilişsel esneklik “Alternatifler alt boyutu”na olumlu
biçimde etkisinin olduğuna işaret etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |