Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamalarına İlişkin Algıları ve Bilişsel Esneklik Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 11, 13.07.2018

Öz


Bu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği II. sınıf
öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları dersi öncesi ve
sonrasında, bilişsel esneklik düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını ve
bilişsel esneklik alt boyutları ile öğrenme ortamı arasında ilişki olup
olmadığını incelemektir. Tek gruplu deneme modeline dayalı olarak yürütülen
çalışmanın örneklemini 45 öğrenci oluşturmaktadır.

Çalışmada
veri toplama aracı olarak, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği (YÖOÖ) ve
Bilişsel Esneklik Envanteri (BEE) kullanılmıştır.
Çalışmanın
bulgularına bakıldığında, Öğrencilerin denel süreç öncesi ve sonrası BEE,
“Alternatif” boyutu ön-test ve sontest puanları karşılaştırıldığında, sontest
puanları açısından anlamlı fark elde edilmiştir. BEE’nin “Alternatifler alt
boyutu” sontest puanları ile YÖOÖ’ine ait tüm boyutlarından alınan sontest
puanları arasında 0.01 önemlilik seviyesinde, orta düzeyde anlamlı ilişkiler
elde edilmiştir. Bu bulgular, Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamaları
dersinin öğrencilerin bilişsel esneklik “Alternatifler alt boyutu”na olumlu
biçimde etkisinin olduğuna işaret etmektedir.




Kaynakça

  • Taylor, P. C., Fraser, B. J., & Fisher, D. L. (1997). Monitoring constructivist classroom learning environments. International journal of educational research, 27(4), 293-302.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burcu Parlaktaş 0000-0001-5310-1129

Ruken Akar Vural 0000-0002-3137-3753

Adem Özdemir 0000-0002-0031-710X

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2018
Kabul Tarihi 7 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Parlaktaş, B., Akar Vural, R., & Özdemir, A. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamalarına İlişkin Algıları ve Bilişsel Esneklik Düzeylerinin İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 1-11.