Bu makalede, ortaokul matematik öğretmenlerinin ‘basamak değeri’
konusundaki öğrenci zorluklarını fark etme ve bu zorlukların üstesinden
gelmeleri için uygulanabilecek öğretim yaklaşımları konusundaki görüş ve
düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini alt, orta ve
üst sosyoekonomik düzeydeki Adana ve Gaziantep iline bağlı ortaokullarda görev
yapan dokuz öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma
yöntemlerinden örnek olay çalışma modeli kullanılmıştır. Veri toplamak için
nitel çalışma yöntemlerinden klinik mülakat yöntemi kullanılmıştır. Mülakatta
5 ana soru ve öğretmenin öğretmenlik yaşantısında konu ile ilgili karşılaştığı
yanılgılara ilişkin 2 soru olmak üzere toplam 7 soru kullanılmıştır.
Çalışmanın bulguları öğretmenlerin, öğrencilerinin basamak değer kavramı ile
ilgili karşılaştıkları zorluklar ve geliştirdikleri yanılgıları teşhis etmede
benzer düşüncelere sahip olduklarını, ancak bu zorlukların ve yanılgıların
giderilmesi için farklı öğretim yaklaşımları sergilediklerini göstermektedir.
In this article, secondary school mathematics teachers 'place value' to
realize the difficulties of their students and teaching approaches might be
implemented to overcome these difficulties and tried to determine thoughts. The
study sample, lower, middle and upper socioeconomic level in secondary schools
in the province of Adana and Gaziantep are nine teachers.This study used
qualitative research methods, case study model. Methods for the qualitative
study method was used to collect data from the clinicalinterview. Interview 5
main question facing the wrong assumptions about the subject and the teacher's
teaching on life, for a total of 2 questions used 7 questions. The findings of
the study of teachers, students encounter challenges and develop on-line with
the concept of value in diagnosing misconceptions that they have
similarthoughts, but exhibit different instructional approaches to overcome
these difficultiesand has misconceptions.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Acceptance Date | March 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |