Bu araştırma, öykü
temelli etkinliklerin anaokuluna devam eden 61-66 aylık çocukların yaratıcılık
becerilerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubuna deney (n:45) ve kontrol (n:40) grubu olmak üzere toplam 85 çocuk dâhil edilmiştir.
Araştırmada 61-66 aylık çocukların yaratıcılık becerilerine “Öykü Temelli
Etkinlikler”in etkisini incelemek amacıyla ön test/son test kontrol gruplu
deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada “Torrance Resimlerle Yaratıcılık
Testi” kullanılmıştır. Deney grubuna “Öykü Temelli Etkinlikler” haftanın beş iş
günü yaklaşık 40 dakika-bir saat süre ile toplam altı hafta süresince
uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri sonucunda; deney ve kontrol
grubundaki çocukların yaratıcılık becerilerine ilişkin puan ortalamaları
incelendiğinde uygulanan “Öykü Temelli Etkinlikler”in deney grubu lehine etkili
olduğu tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Acceptance Date | November 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License