Bu araştırma, öykü temelli etkinliklerin anaokuluna devam eden 61-66 aylık çocukların yaratıcılık becerilerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna deney (n:45) ve kontrol (n:40) grubu olmak üzere toplam 85 çocuk dâhil edilmiştir. Araştırmada 61-66 aylık çocukların yaratıcılık becerilerine “Öykü Temelli Etkinlikler”in etkisini incelemek amacıyla ön test/son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada “Torrance Resimlerle Yaratıcılık Testi” kullanılmıştır. Deney grubuna “Öykü Temelli Etkinlikler” haftanın beş iş günü yaklaşık 40 dakika-bir saat süre ile toplam altı hafta süresince uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri sonucunda; deney ve kontrol grubundaki çocukların yaratıcılık becerilerine ilişkin puan ortalamaları incelendiğinde uygulanan “Öykü Temelli Etkinlikler”in deney grubu lehine etkili olduğu tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019, Volume 9, Issue 2 |
Bibtex | @research article { adyuebd487001, journal = {Adıyaman University Journal of Educational Sciences}, eissn = {2149-2727}, address = {}, publisher = {Adıyaman University}, year = {2019}, volume = {9}, number = {2}, pages = {226 - 249}, doi = {10.17984/adyuebd.487001}, title = {Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi}, key = {cite}, author = {Yazıcı, Elçin and Bolay Belen, Hayrunnisa and Yaman Baydar, İşıl and Okutan, Nesrin Şermin and Aksu, Gökhan} } |
APA | Yazıcı, E. , Bolay Belen, H. , Yaman Baydar, İ. , Okutan, N. Ş. & Aksu, G. (2019). Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi . Adıyaman University Journal of Educational Sciences , 9 (2) , 226-249 . DOI: 10.17984/adyuebd.487001 |
MLA | Yazıcı, E. , Bolay Belen, H. , Yaman Baydar, İ. , Okutan, N. Ş. , Aksu, G. "Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi" . Adıyaman University Journal of Educational Sciences 9 (2019 ): 226-249 <https://dergipark.org.tr/en/pub/adyuebd/issue/51359/487001> |
Chicago | Yazıcı, E. , Bolay Belen, H. , Yaman Baydar, İ. , Okutan, N. Ş. , Aksu, G. "Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi". Adıyaman University Journal of Educational Sciences 9 (2019 ): 226-249 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi AU - Elçin Yazıcı , Hayrunnisa Bolay Belen , İşıl Yaman Baydar , Nesrin Şermin Okutan , Gökhan Aksu Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.17984/adyuebd.487001 DO - 10.17984/adyuebd.487001 T2 - Adıyaman University Journal of Educational Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 226 EP - 249 VL - 9 IS - 2 SN - -2149-2727 M3 - doi: 10.17984/adyuebd.487001 UR - https://doi.org/10.17984/adyuebd.487001 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Adıyaman University Journal of Educational Sciences Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi %A Elçin Yazıcı , Hayrunnisa Bolay Belen , İşıl Yaman Baydar , Nesrin Şermin Okutan , Gökhan Aksu %T Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi %D 2019 %J Adıyaman University Journal of Educational Sciences %P -2149-2727 %V 9 %N 2 %R doi: 10.17984/adyuebd.487001 %U 10.17984/adyuebd.487001 |
ISNAD | Yazıcı, Elçin , Bolay Belen, Hayrunnisa , Yaman Baydar, İşıl , Okutan, Nesrin Şermin , Aksu, Gökhan . "Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi". Adıyaman University Journal of Educational Sciences 9 / 2 (December 2019): 226-249 . https://doi.org/10.17984/adyuebd.487001 |
AMA | Yazıcı E. , Bolay Belen H. , Yaman Baydar İ. , Okutan N. Ş. , Aksu G. Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi. AUJES. 2019; 9(2): 226-249. |
Vancouver | Yazıcı E. , Bolay Belen H. , Yaman Baydar İ. , Okutan N. Ş. , Aksu G. Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences. 2019; 9(2): 226-249. |
IEEE | E. Yazıcı , H. Bolay Belen , İ. Yaman Baydar , N. Ş. Okutan and G. Aksu , "Öykü Temelli Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık Becerilerine Etkisi", Adıyaman University Journal of Educational Sciences, vol. 9, no. 2, pp. 226-249, Dec. 2019, doi:10.17984/adyuebd.487001 |