Bu araştırma, öykü
temelli etkinliklerin anaokuluna devam eden 61-66 aylık çocukların yaratıcılık
becerilerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubuna deney (n:45) ve kontrol (n:40) grubu olmak üzere toplam 85 çocuk dâhil edilmiştir.
Araştırmada 61-66 aylık çocukların yaratıcılık becerilerine “Öykü Temelli
Etkinlikler”in etkisini incelemek amacıyla ön test/son test kontrol gruplu
deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada “Torrance Resimlerle Yaratıcılık
Testi” kullanılmıştır. Deney grubuna “Öykü Temelli Etkinlikler” haftanın beş iş
günü yaklaşık 40 dakika-bir saat süre ile toplam altı hafta süresince
uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri sonucunda; deney ve kontrol
grubundaki çocukların yaratıcılık becerilerine ilişkin puan ortalamaları
incelendiğinde uygulanan “Öykü Temelli Etkinlikler”in deney grubu lehine etkili
olduğu tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari Lisansı ile lisanslanmıştır.