This current study aimed
to examine the validity and reliability study of Turkish form of the Field Experience
Instrument for Elementary Pre-service Teachers developed by researchers. The
instrument included four sub-dimensions. These are practice process, university
supervisor, self-evaluation and school management. The instrument includes 21
items and placed on a 5-point Likert type of scale. Cronbach’s alpha coefficients
were calculated as .86 for the Field Experience
Instrument for Elementary
Pre-service Teachers, respectively. Cronbach’s alpha coefficients for the
sub-scales were found as .82, .79, .73 and .74, respectively. Results of the
exploratory and confirmatory factor analysis revealed that the instrument is
valid and reliable.
Field experience elementary pre-service teacher scale development
Bu araştırma,
Öğretmenlik Uygulaması Ölçeği’nin geliştirilmesi kapsamında geçerlik ve
güvenirlik çalışmalarının yapılmasını amaçlamaktadır. Geliştirilen ölçekte yer alan 4 alt boyut sırasıyla uygulama, üniversite
öğretim elemanı, öz değerlendirme ve okul yönetimi olarak isimlendirilmiştir.
Her bir alt boyut için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayısı sırasıyla
.829, .798, .731 ve .742 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin bütünü için güvenirlik
katsayısının .867 olduğu belirlenmiştir. Ölçek 21 maddeden oluşmaktadır ve 5’li
Likert tipindedir. Buna ek olarak, açımlayıcı faktör analizinde ortaya çıkan
yapının ne derece uygun olduğunu belirlemek amacıyla yapılan doğrulayıcı faktör
analizi sonuçları ortaya çıkan modeli kabul edilebilir düzeyde olduğunu
göstermiştir (Büyüköztürk ve diğ., 2004; Yılmaz ve Çelik, 2009). Elde
edilen sonuçlar, Öğretmenlik Uygulaması Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir
ölçme aracı olduğunu göstermiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 26 |