ÖZ
2018 Yılında Yüksek Öğretim Kurumunun Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi lisans programlarında yaptığı değişiklik sonucunda Türk halk müziği teorisi ve uygulaması ile Türk sanat müziği teorisi ve uygulaması dersleri eklenmiştir. Bu çalışmanın amacı programa yeni eklenen Türk halk müziği ve Türk sanat müziği teorisi ve uygulaması derslerini öğretim elemanları görüşleri doğrultusunda incelemektir. Bu amaçla öğretim elemanlarına bu derslerde kullanılabilecek ses sistemi, enstrümanlar, kaynaklar ve öğretim programında ayrılan ders sürelerinin yeterliliği gibi konulara açıklık getirmek için çalışma kapsamında hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum deseni kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, Türk halk müziği teorisi ve uygulaması dersi için öğretim programında ayrılan ders süresinin yeterli olduğu, ders içi uygulamalarda 17 ses sisteminin kullanılmasının ve bu ses sistemine uygun perdeli bir çalgı olan bağlama enstrümanının kullanımının uygun olacağı ve mevcut kaynakların sayı ve niteliğinin yetersiz olduğu anlaşılmaktadır. Türk sanat müziği teorisi ve uygulaması dersi için öğretim programında ayrılan ders süresinin yeterli olduğu, ders içi uygulamalarda 24 ses sisteminin kullanılmasının uygun olduğu, ders içi uygulamalarda kanun enstrümanının ses gürlüğü ve perdeli bir çalgı olmasından dolayı kullanışlı olacağı, mevcut kaynakların sayısal ve nitelik olarak kısmen yeterli olduğuna ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği, müzik teorisi, müzik eğitimi.
Türk Halk Müziği Türk Sanat Müziği Müzik Teorisi Müzik Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 3 |