Bu araştırmada çocuklarını okul öncesi eğitim kurumlarına gönderen ebeveynlerin okul öncesi eğitim hakkında düşünceleri araştırılmıştır. Bu doğrultuda, velilere göre okul öncesi eğitimin ne olduğu, velilerin çocuklarını okul öncesi eğitim kurumlarına gönderme nedenleri, okul öncesi eğitimde yapılan uygulamalardan memnuniyetleri ile velilerin okul öncesi eğitime yönelik istek ve önerileri incelenmiştir. Araştırmaya 7’si kadın 4’ü erkek 11 veli katılmıştır. Katılımcılarla 15 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, veriler ses kayıt cihazı ile kaydedilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre veliler okul öncesi eğitimi tanımlarken gelişim, beceri, uyum ve hazır bulunuşluk kavramlarına yönelik ifadeler kullanmaktadırlar. Velilerin çocuklarını okul öncesi eğitim kurumlarına gönderme nedenlerine bakıldığında ise beceri kazanımı, sosyal hayatı destekleme, gelişimi destekleme ve ilkokula hazırlık amaçları ön plana çıkmıştır. Veliler sinema-tiyatro gibi faaliyetler, akran etkileşimi, sorumluluk üzerine yapılan aktivitelerden memnuniyet duyarken maddi külfet gerektiren aktiviteler ile kültürel farklılıklar içeren medya içeriklerini okul öncesi eğitime yönelik olumsuz görüş olarak bildirmişlerdir. Velilerin istekleri incelendiğinde ise veliler öğretmenden, eğitim ortamından, maddi konularda destekten ve diğer öğrenci-velilerden farklı istek ve önerilerde bulundukları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 3 |