Öğretmenlerin öğrenme güçlüğü hakkındaki görüş ve bilgileri,
öğrenciyi tanılamak, doğru yönlendirmeyi yapmak ve değerlendirmek için de önem
taşımaktadır. Bu bağlamda sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğün ne olduğu
hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi bu konudaki eksikliklerinin ortaya
konulması açısından kritiktir. Sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğünün ne
olduğuna yönelik görüşlerinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada nitel
araştırma desenlerinden “durum çalışması” kullanılmıştır. Çalışmanın
katılımcılarının belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum
çeşitlilik örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Katılımcıların görüşlerini
almak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen
verilerin analizi sonucunda sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğüne ilişkin
öğrenmeye dayalı, birey temelli, gelişimle ilgili, okuryazarlık ile ilişkili ve
çevresel faktörlere ilişkin tanımlar yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu
temalar altında on üç farklı kategori elde edilmiştir. Araştırmada
öğretmenlerin ortaya koydukları tanımların yüzeysel olduğu, çok az öğretmenin
öğrencilerin güçlüğünü tanımlarken öğrenme güçlüğünün yaşandığı alanlara (örneğin: okuma ve okuduğunu anlama gibi)
vurgu yaptığı görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2018 |
Submission Date | February 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |