Araştırmanın amacı; öğretmen yeterliklerine dayalı olarak geliştirilen Okul Temelli Mesleki Gelişim
(OTMG) Modeline yönelik pilot uygulamalarda görev alacak Ankara, Bolu, Hatay, İzmir, Kocaeli, ve Van
İlindeki Ortaöğretim kurumlarında görev yapan koordinatörlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel
araştırma yöntemi kullanılmış olup veriler yarı yapılandırılmış görüşme aracı ile okul koordinatörü (yönetici)
ve koordinatör öğretmenlerle (öğretmen) yapılan görüşmeler neticesinde toplanmıştır (n=66). Elde edilen
veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlarda; genel olarak OTMG
Modelinin bireysel ve mesleki gelişime katkı sağladığı ve bilimsel temellerinin, kılavuzunun olması, ortak
hedefe yönlendirmesi, planlı ve sistematik olması gibi nedenlerden dolayı modelin yapısının güçlü olduğu
tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra evrak fazlalığı, zaman, maddi sıkıntı gibi konular hem modelin zayıf
yönlerinde hem de öğretmenlerin güçlük çekebileceği konularda ifade edilen ortak noktalardır. Ayrıca
çalışmada karşılaşılabilecek engellerden birisinin de OTMG modelinin benimsenmesi, içselleştirilmesi olduğu
dile getirilmiştir. Araştırmada, anlaşılabilirlik açısından en fazla kefe analizi, özdeğerlendirme formu ve
önceliklendirme matrisinin kolay; anahtar sorular, bireysel mesleki gelişim planının bazı bölümleri ve kodlar
bölümünün ise zor olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The study aims to identify the views of coordinators who work at secondary schools in the Ankara,
Bolu, Hatay, İzmir, Kocaeli, and Van provinces and will participate in pilot implementations related to School
Based Professional Development Model based on teacher competencies. The study employs a qualitative
research method and data collection was completed through a semi-structured interview tool used for
interviews with the school coordinator (administrator) and the coordinating teachers (teacher) (n=66).
Collected data were analyzed with descriptive analysis technique. Results of the study show that in general the
model contributes to personal and professional development and that the structure of the model is strong since
it possesses scientific principles and a guide, it directs towards a common goal and it is planned and
systematic. However, the amount of preparational paperwork, lack of time, and financial resources were
mentioned as both weak points of the model and among issues teachers may find problematic. Additionally, it
was expressed that one of the barriers that the model may come across is the adoption and internalization of
the model. It was found in the study that SWOT analysis, self-evaluation form, and prioritizing matrix were
regarded as easy whereas key questions, some parts of the individual professional development plan and the
codes section were seen as difficult.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 10 Issue: 2 |