Book Review
BibTex RIS Cite

“EĞİTİMDE FİNLANDİYA MODELİ” KİTABI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2022, Volume: 3 Issue: 1, 39 - 43, 31.05.2022

Abstract

Finlandiya’nın uluslararası sınavlarda sergilediği başarılar ve yürüttüğü başarılı eğitim sistemi son yıllarda eğitim alanındaki uygulayıcıların ve araştırmacıların ilgisini çekmeye başlamıştır. Bu yazıda mercek altına alınan Eğitimde Finlandiya Modeli kitabı da Finlandiya eğitim sistemine ilişkin aydınlatıcı bilgiler vermesi ve önemli ipuçları sunması nedeniyle incelenmiştir.

References

  • Aktay, Arat ve Atalay, (2019). İlkokullarda teneffüs süresi ne kadar olmalı. III. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019) tam metin bildiri kitabı içinde (754-759). Muğla.
  • Can, E., & Serençelik, G. (2017). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin okul yönetimine katılımlarının incelenmesi. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 30, 525-542.
  • Gündoğdu, K., Saracaloğlu, A.S., Altın, M., & Üstündağ, N. (2015). Okul nöbetlerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Problemler ve öneriler. İlköğretim Online, 14(1), 276‐294.
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’daki başarısının nedenleri: Türkiye için alınacak dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 238-248.
  • Memduhoğlu, H. B., & Taşdan, M. (2008). Okul ve öğrenci güvenliği: Kavramsal bir çözümleme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(34), 69-83. Özdemir, A. (2017). Bütün öğrencilerin okulu Finlandiya okulları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İAD), 2(1), 59-91.
  • Yaman, E. (2006). Eğitim sistemindeki sorunlardan bir boyut: Büyük sınıflar ve sınıf yönetimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 261-274.

AN EVALUATION OF THE BOOK "FİNİSHED LEADERSHİP: FOUR BİG, INEXPENSİVE IDEAS TO TRANSFORM EDUCATİON"

Year 2022, Volume: 3 Issue: 1, 39 - 43, 31.05.2022

Abstract

Finland's success in international exams and its successful education system have started to attract the attention of practitioners and researchers in the field of education in recent years. The Finnish Model in Education book, which is focused on in this article, has also been examined because it gives enlightening information about the Finnish education system and offers important clues.

References

  • Aktay, Arat ve Atalay, (2019). İlkokullarda teneffüs süresi ne kadar olmalı. III. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019) tam metin bildiri kitabı içinde (754-759). Muğla.
  • Can, E., & Serençelik, G. (2017). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin okul yönetimine katılımlarının incelenmesi. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 30, 525-542.
  • Gündoğdu, K., Saracaloğlu, A.S., Altın, M., & Üstündağ, N. (2015). Okul nöbetlerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Problemler ve öneriler. İlköğretim Online, 14(1), 276‐294.
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’daki başarısının nedenleri: Türkiye için alınacak dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 238-248.
  • Memduhoğlu, H. B., & Taşdan, M. (2008). Okul ve öğrenci güvenliği: Kavramsal bir çözümleme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(34), 69-83. Özdemir, A. (2017). Bütün öğrencilerin okulu Finlandiya okulları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İAD), 2(1), 59-91.
  • Yaman, E. (2006). Eğitim sistemindeki sorunlardan bir boyut: Büyük sınıflar ve sınıf yönetimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 261-274.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Reviews
Authors

Fatma Avcı 0000-0002-7513-9870

Publication Date May 31, 2022
Submission Date January 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Avcı, F. (2022). “EĞİTİMDE FİNLANDİYA MODELİ” KİTABI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Alanyazın, 3(1), 39-43.