BibTex RIS Kaynak Göster

Teknoloji ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Mühendislik ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutumları.

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 246 - 261, 04.12.2015

Öz

Bu araştırmanın problemi, teknoloji ve mühendislik fakültesi öğrencilerinin mühendislik mesleğine ve aldıkları mühendislik eğitimine dönük tutumlarını belirlemektir. Bu çalışma, betimsel bir araştırma niteliğindedir. Tarama modelinde yürütülmüştür. Bu çerçevede; öğrencilerin e-öğrenme sürecine ilişkin hazır bulunuşluk, beklenti ve memnuniyet düzeyleri, akademik başarıları çerçevesinde betimlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu için Amasya, Abant İzzet Baysal, Dumlupınar, Düzce, Marmara ve Selçuk Üniversitelerinde Mühendislik veya Teknoloji Fakültelerinde farklı bölümlerinde öğrenim görmekte olan mühendis adaylarından oluşan 624 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin 139’i bayan, 485’i ise erkektir. Araştırma kapsamında öğrencilerin mühendislik mesleğine ve aldıkları mühendislik eğitimine dönük tutumlarını ölçmek amacıyla Korkmaz, Kösterelioğlu ve Kara (On press) tarafından geliştirilerek geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış “Mühendislik ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutum Ölçeği (MET)” kullanılarak toplanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı birinci faktör için 0,765, ikinci faktör için 0,769 ve ölçeğin tamamı için ise 0,853 olarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin her faktörden aldığı 20-46 puan aralığı düşük puanlı, 47-73 aralığı orta düzey puanlı, 74 ve üstü ise yüksek puanlı grup olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma, mod, medyan, frekans, t, Anova, LSD, Korelasyon ve korelasyon analizleri gerçekleştirilmiş, anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiş ve özetle şu sonuçlara erişilmiştir: Öğrencilerin tutumları orta düzey ve üzerindedir. Hem kız kem de erkek öğrencilerin mühendislik mesleği ile aldıkları mühendislik eğitimine dönük tutumları benzerdir. Teknoloji fakültelerinde öğrenim görmekte olan mühendislik öğrencilerinin mühendislik mesleğine ve aldıkları mühendislik eğitimine dönük tutumları, mühendislik fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin tutumlarından anlamlı derecede daha yüksektir.

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 246 - 261, 04.12.2015

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özgen Korkmaz

Meltem Kösterelioğlu

Mehmet Kara

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Korkmaz, Ö., Kösterelioğlu, M., & Kara, M. (2015). Teknoloji ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Mühendislik ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutumları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 246-261.
AMA Korkmaz Ö, Kösterelioğlu M, Kara M. Teknoloji ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Mühendislik ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutumları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2015;4(2):246-261.
Chicago Korkmaz, Özgen, Meltem Kösterelioğlu, ve Mehmet Kara. “Teknoloji Ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Mühendislik Ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutumları”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2015): 246-61.
EndNote Korkmaz Ö, Kösterelioğlu M, Kara M (01 Aralık 2015) Teknoloji ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Mühendislik ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutumları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 2 246–261.
IEEE Ö. Korkmaz, M. Kösterelioğlu, ve M. Kara, “Teknoloji ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Mühendislik ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutumları”., Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 246–261, 2015.
ISNAD Korkmaz, Özgen vd. “Teknoloji Ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Mühendislik Ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutumları”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/2 (Aralık 2015), 246-261.
JAMA Korkmaz Ö, Kösterelioğlu M, Kara M. Teknoloji ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Mühendislik ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutumları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;4:246–261.
MLA Korkmaz, Özgen vd. “Teknoloji Ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Mühendislik Ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutumları”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, 2015, ss. 246-61.
Vancouver Korkmaz Ö, Kösterelioğlu M, Kara M. Teknoloji ve Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Mühendislik ve Mühendislik Eğitimine Dönük Tutumları. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;4(2):246-61.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)