Computer-Aided Instruction Course Interest Pedagogical Agent
Araştırmanın amacı, bilgisayar destekli öğretim (BDÖ)
yazılımlarının ve bilgisayar içerikli derslerin farklı materyallerle öğrenci
açısından nasıl değerlendirildiğinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda
öncelikle süregelen öğretimin, eğitsel arayüze sahip olmayan öğretim yazılımı
ile yapılan BDÖ’in, sabit bir eğitsel arayüz türüne sahip öğretim yazılımı ile
yapılan BDÖ’nün ve tercihe dayalı çoklu eğitsel arayüze sahip öğretim yazılımı
ile yapılan BDÖ’nün öğrencilerin BDÖ’i değerlendirmeleri ve derse ilgilerini
incelemiştir. Diğer çalışmalardan farklı olarak bu çalışma, ortaokul
öğrencilerine bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinde uygulanmıştır.
Araştırmada farklı bulgular elde edilmesine rağmen çalışmanın genelinde eğitsel
arayüze sahip BDÖ yazılımları ile yapılan öğretimin, değişkenler açısından
olumlu sonuç verdiği belirlenmiştir. Ayrıca bilgisayar içerikli derslere karşı
öğrencilerin var olan motivasyon ve tutumları nedeniyle materyal boyutunda net
bulguların ortaya konulamadığı anlaşılmıştır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)