Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Using Pedagogical Agents on Computer-Aided Instruction Software to Judgements about Their Computer-Aided Instruction and Interests in Their Courses

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 317 - 366, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Acar, S. (2009). Web destekli performans tabanlı öğrenmede motivasyon stratejilerinin öğrencilerin akademik başarılarına, kalıcılıklarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.

Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarında Eğitsel Arayüz Kullanımının Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirmeye ve Ders İlgisine Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 317 - 366, 30.06.2017

Öz

Araştırmanın amacı, bilgisayar destekli öğretim (BDÖ)
yazılımlarının ve bilgisayar içerikli derslerin farklı materyallerle öğrenci
açısından nasıl değerlendirildiğinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda
öncelikle süregelen öğretimin, eğitsel arayüze sahip olmayan öğretim yazılımı
ile yapılan BDÖ’in, sabit bir eğitsel arayüz türüne sahip öğretim yazılımı ile
yapılan BDÖ’nün ve tercihe dayalı çoklu eğitsel arayüze sahip öğretim yazılımı
ile yapılan BDÖ’nün öğrencilerin BDÖ’i değerlendirmeleri ve derse ilgilerini
incelemiştir. Diğer çalışmalardan farklı olarak bu çalışma, ortaokul
öğrencilerine bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinde uygulanmıştır.
Araştırmada farklı bulgular elde edilmesine rağmen çalışmanın genelinde eğitsel
arayüze sahip BDÖ yazılımları ile yapılan öğretimin, değişkenler açısından
olumlu sonuç verdiği belirlenmiştir. Ayrıca bilgisayar içerikli derslere karşı
öğrencilerin var olan motivasyon ve tutumları nedeniyle materyal boyutunda net
bulguların ortaya konulamadığı anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acar, S. (2009). Web destekli performans tabanlı öğrenmede motivasyon stratejilerinin öğrencilerin akademik başarılarına, kalıcılıklarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Serkan Dinçer

Ahmet Doğanay

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dinçer, S., & Doğanay, A. (2017). Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarında Eğitsel Arayüz Kullanımının Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirmeye ve Ders İlgisine Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 317-366.
AMA Dinçer S, Doğanay A. Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarında Eğitsel Arayüz Kullanımının Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirmeye ve Ders İlgisine Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2017;6(1):317-366.
Chicago Dinçer, Serkan, ve Ahmet Doğanay. “Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarında Eğitsel Arayüz Kullanımının Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirmeye Ve Ders İlgisine Etkisi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2017): 317-66.
EndNote Dinçer S, Doğanay A (01 Haziran 2017) Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarında Eğitsel Arayüz Kullanımının Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirmeye ve Ders İlgisine Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 1 317–366.
IEEE S. Dinçer ve A. Doğanay, “Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarında Eğitsel Arayüz Kullanımının Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirmeye ve Ders İlgisine Etkisi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 317–366, 2017.
ISNAD Dinçer, Serkan - Doğanay, Ahmet. “Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarında Eğitsel Arayüz Kullanımının Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirmeye Ve Ders İlgisine Etkisi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/1 (Haziran 2017), 317-366.
JAMA Dinçer S, Doğanay A. Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarında Eğitsel Arayüz Kullanımının Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirmeye ve Ders İlgisine Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6:317–366.
MLA Dinçer, Serkan ve Ahmet Doğanay. “Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarında Eğitsel Arayüz Kullanımının Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirmeye Ve Ders İlgisine Etkisi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2017, ss. 317-66.
Vancouver Dinçer S, Doğanay A. Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarında Eğitsel Arayüz Kullanımının Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirmeye ve Ders İlgisine Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6(1):317-66.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)