Sosyal katılım becerisi öğrencilerin hayatlarının her alanında ihtiyaç duydukları, kazanılması ve geliştirilmesi sürecinde birçok faktörün etkili olduğu, kazanılamaması durumunda öğrencilerin okul hayatlarını ve günlük yaşamlarını olumsuz yönde etkileyen bir beceridir. Bu nedenle bu becerinin küçük yaşlardan itibaren öğrencilere kazandırılması büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin sosyal katılım beceri düzeylerini çeşitli değişkenler açısından tespit etmektir. Bu amaçla araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019/2020 eğitim öğretim yılı, Ankara ili merkez ilçelerinde MEB’e bağlı devlet ilkokullarında ve özel ilkokullarda öğrenim görmekte olan 1103 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin sosyal katılım beceri düzeylerini belirlemek ve sosyal katılım beceri düzeyleri üzerinde etkili olan değişkenleri tespit etmek amacıyla kişisel bilgi formu ve “Sosyal Katılım Becerilerini Belirleme Ölçeği”, uygulanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yüksek düzeyde sosyal katılım becerisine sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin sosyal katılım becerileri üzerinde bazı değişkenlerin etkili olduğu tespit edilmiştir.
Social participation is a skill that students need in every aspect of their lives, lots of factors are effective in the process of acquiring and developing, and if it is not acquired, it negatively affects the school life and daily life of the students. Therefore, it is of great importance that this skill has taught to students from an early age. This research aims to determine the social participation skill levels of primary school 4th-grade students in terms of various variables. For this purpose, the survey model, one of the quantitative research approaches, was used throughout the research. The study group of the research consists of 1103 primary school fourth-grade students studying in public primary schools and private primary schools affiliated with the Ministry of National Education in the central districts of Ankara in the 2019/2020 academic year. In order to determine the social participation skill levels of the students participating in the research and determine the variables that affect the social participation skill levels, the personal information form and the "Social Participation Skills Determination Scale" were applied. According to the results of the research, it has seen that primary school 4th-grade students had a high level of social participation skills. Moreover, it has been determined that some variables are effective in students' social participation skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)