İşletmeler
arası rekabetin yoğunlaşma neticesinde tutundurma elemanları önemini
arttırmaktadır. Özellikle reklamlar için harcanan para her geçen gün daha
fazlalaşmakta, farklı mecralarda yayınlanan reklamların sayısı çok büyük
boyutlara ulaşmaktadır. Bu durum tüketicileri reklamlara karşı daha kayıtsız
kalmaya itmektedir. Firmalar insanların ilgisini çekebilmek için reklamlarda
tanınmış kişilerin imajından yararlanmak istemekte ve onlarla birlikte reklam
kampanyaları düzenlemektedir. Bu çalışmada ünlü kullanımının tüketiciler
tarafından nasıl algılandığı konusuna değinilmiştir. İnsanların tanınmış
kişileri reklamlarda gördüklerinde neler düşündükleri ve bunun satın alma
tercihlerini nasıl şekillendirdiği çalışmanın ana konularını oluşturmaktadır.
Bu amaçla tüketiciler üzerine bir anket çalışması uygulanmış ve reklamda ünlü
kullanımı konusu araştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre reklamlarda
tanınmış kişilerin kullanımının tüketicilerin ilgisini çekmektedir. Ancak bunun
sağlanması için işletmelerin bazı konulara dikkat etmeleri gerekmektedir.
The
importance of promotional elements has been increasing as a result of the
intensifying competition among businesses. Especially the amount of money spent
for ads has been steadily rising, and the number of ads circulating in
different environments has reached significant levels. This situation leads
consumers to remain ever more indifferent to ads. By organizing advertising
campaigns with celebrities, companies desire to benefit from their image in
their ads in order to attract more attention by people. The current study deals
with how the use of celebrities for this purpose is perceived by consumers. The
main themes of the study comprise what people think when they see famous people
in ads and how this shapes their buying preferences. In this context, a
questionnaire was administered to consumers to collect data about the utilization
of celebrities in ads. According to the findings of the study, the use of
famous people in ads attracts the attention of consumers. However, there are a
few points that businesses should consider to succeed in this.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Acceptance Date | September 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.