Writing
education is a multifaceted process that is associated with reading, listening
and observation skills. The rules of
writing, on the other hand, is one of the componets of the writing education. The language used in a writing is of great
importance for the integrity and esthetics of a writing. In this study, writing
mistakes that individuals make during or after their education will be
examined. The mistakes done in writing the capital and small letters, compund
words and conjuctions have a negative impact on both the content and style of a
writing. In this article, the role of
grafiti in the avoidance of the spelling errors has been analysed
qualitatively. It has been concluded that grafitti can be used for teaching of
the writing rules during education process, particulary during the education at
secondary and high school.
Yazma
eğimi, diğer temel dil becerileri ile ilişkili ve çok yönlü bir süreçtir. Yazım
kuralları konusu ise yazma eğitimi sürecindeki önemli unsurlardan biridir. Bir
yazıda kullanılan dilin yazım kurallarına uygunluğu, yazının bütünlüğü ve
estetiği açısından önem taşır. Bu araştırmada eğitim sürecinin hemen her
basamağında ve sonraki dönemlerde bireylerin sıklıkla yaşadığı problemlerden
biri olan yazım yanlışlıkları üzerinde durulmuştur. Büyük/küçük harflerin,
birleşik kelimelerin, ki ve de bağlaçlarının, eklerin yazımında
yapılan yanlışlıklar, yazının gerek içeriğini gerekse biçimsel yönünü olumsuz
yönde etkilemektedir. Bu makalede duvar yazılarının imla hatalarının
önlenmesine yönelik katkı sunacağı düşüncesinden yola çıkılarak niteliksel bir
çalışma yapılmıştır. Çalışmada duvar yazılarının eğitim-öğretim sürecinin hemen
her basamağında, bilhassa ortaokul ve lise döneminde yazım kurallarının
öğretilmesi amacıyla kullanılabileceğine vurgu yapılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 13, 2018 |
Acceptance Date | March 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 5 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.