Bu
araştırmanın amacı, farklı fakültelerde okuyan öğrencilerin empatik eğilim ve
iletişim becerilerini karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da
öğrenim gören; 101 psikoloji, 70 tiyatro ve 99
mühendislik olup 139 kız, 131 erkek öğrenci toplam 270 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırma da Empati Ölçeği ve İletişim Becerileri Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırma analizi için bağımsız T test, Anova, Pearson korelasyon kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda empati ve iletişim becerileri konusunda öğrencilerin
cinsiyetlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bölümler arası
farklılıklara bakıldığında ise; psikoloji öğrencilerinin empati ve iletişim
becerileri konusunda tiyatro ve mühendislik öğrencilerinden daha iyi olduğu,
tiyatro öğrencilerinin de mühendislik öğrencilerinden daha iyi olduğu
saptanmıştır. Erkek öğrencilerin bilişsel empati açısından kızlardan daha iyi
olduğu, empatik ilgi-sempati açısından da kızların erkeklerden daha iyi olduğu
saptanmıştır. Kız öğrencilerin iletişim becerileri konusunda erkek
öğrencilerden uyum yetenekleri, konuşmayı idare etmeleri ve konuşmaya karşı
alakaları açısından daha yüksek çıktığı görülmüştür. Araştırma sonuçları, elde
edilen bulgular ışığında tartışılmış ve gelecekteki çalışmalara
dair öneriler verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |