Son yıllarda yapılan çalışmalar, bütünleşik STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitim yaklaşımının temel bilimlerin öğrenilmesinde ve birbirleri ile olan ilişkilerinin anlaşılmasında önemli bir role sahip olduğunu göstermektedir. STEM eğitim alanındaki çalışmaların çoğunluğu ilkokul ve ortaokul seviyesinde yoğunlaşmakta olup, erken çocukluk döneminde de önemi gün geçtikçe anlaşılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmeni adaylarının Seçmeli ders olarak yürütülen STEM eğitimi dersinde geliştirdikleri STEM modülünü, STEM analiz kriterlerine göre değerlendirmelerini incelemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adayları 14 hafta süresince okul öncesi çocuklarına yönelik olarak grupça STEM modülü geliştirmiş ve sonrasında geliştirdikleri STEM modülünü, araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan değerlendirme formuna göre bireysel şekilde değerlendirmişlerdir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen adaylarının hazırladıkları STEM modülünün birçok STEM analiz kriterini içerdiği gözlemlenmiştir. Özellikle, geliştirilen modülünün gerçek yaşam problemi içermesi, disiplinler arası entegrasyonu içermesi, öğrenci merkezli olması, açık uçlu sorularla düşünme ve sorgulama becerilerini geliştirmesi, küçük gruplar ve sınıf içi iletişime imkan tanıması, kanıta dayalı açıklamalar ile öğrenilen bilginin kalıcılığının sağlanması erken çocukluk döneminde verilecek STEM eğitimi için önemli olduğu vurgulanmıştır.
Son yıllarda yapılan çalışmalar, bütünleşik STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitim yaklaşımının temel bilimlerin öğrenilmesinde ve birbirleri ile olan ilişkilerinin anlaşılmasında önemli bir role sahip olduğunu göstermektedir. STEM eğitim alanındaki çalışmaların çoğunluğu ilkokul ve ortaokul seviyesinde yoğunlaşmakta olup, erken çocukluk döneminde de önemi gün geçtikçe anlaşılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmeni adaylarının Seçmeli ders olarak yürütülen STEM eğitimi dersinde geliştirdikleri STEM modülünü, STEM analiz kriterlerine göre değerlendirmelerini incelemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adayları 14 hafta süresince okul öncesi çocuklarına yönelik olarak grupça STEM modülü geliştirmiş ve sonrasında geliştirdikleri STEM modülünü, araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan değerlendirme formuna göre bireysel şekilde değerlendirmişlerdir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen adaylarının hazırladıkları STEM modülünün birçok STEM analiz kriterini içerdiği gözlemlenmiştir. Özellikle, geliştirilen modülünün gerçek yaşam problemi içermesi, disiplinler arası entegrasyonu içermesi, öğrenci merkezli olması, açık uçlu sorularla düşünme ve sorgulama becerilerini geliştirmesi, küçük gruplar ve sınıf içi iletişime imkan tanıması, kanıta dayalı açıklamalar ile öğrenilen bilginin kalıcılığının sağlanması erken çocukluk döneminde verilecek STEM eğitimi için önemli olduğu vurgulanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | November 4, 2020 |
Acceptance Date | February 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 42 |