Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 4, 104 - 126, 31.10.2016

Öz

Bilgisayarların insan hayatına girmesi ve birçok alanda olduğu gibi eğitim-öğretim alanında da kullanılmasının bir getirisi olarak bilgisayar destekli ders malzemeleri geliştirilmeye başlanmıştır. İnternetin de işe koşulmasıyla birlikte, bilgisayar destekli ders malzemelerinin internetten erişilebilir hale gelmesi gereği ortaya çıkmıştır. İnternetten yayınlanabilen öğrenme içerik türleri; kitap, sesli kitap, deneme sınavları, etkileşimli ders anlatımları, alıştırma yazılımları gibi malzemelerden oluşmaktadır. Açık ve uzaktan öğrenme ders malzemelerinde öğrenen-öğrenen, öğrenen-öğreten, öğrenen-içerik ve öğrenen- arayüz etkileşimlerinin sağlanması ve etkileşim unsurlarının kullanımı kalıcı öğrenmenin oluşabilmesi açısından önemlidir. Teknolojinin son dönemde hayatımıza kattığı bir yenilik de videolara etkileşim eklenebilmesi özelliği olmuştur. Etkileşimli video, televizyon ve bilgisayarın özelliklerini kullanarak içeriğin kalitesini arttıran ve çoklu ortam yaratan bir sistemdir. İzleyiciler videonun akışı esnasında aktif yanıtlar vererek konunun anlatımını etkileyebilir (Ak, 2014). Günümüzde etkileşimli video üretiminde kullanılabilecek Zaption, Hapyak, RaptMedia, WireWax, H5P, Animoto, Adventr, SimpsCo, gibi bulut sistem çalışan siteler ile birlikte Adobe Captivate, TechSmith Camtasia, Articulate Storyline gibi yazılımlar mevcuttur. Bu yazılımlarla videolara katılabilecek etkileşimler ve videoların üretim süreçlerinde farklılıklar bulunmaktadır. Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli videoların kullanımı için doğru ve uygun yazılımların seçilmesi ve doğru etkileşim türlerinin belirlenerek uygulanması önemlidir. Bu çalışmada halihazırda mevcut yazılım ve siteler ile videolara katılabilen yazılım ve siteler incelenerek, eklenebilen etkileşim unsurları ve bu unsurların sağladığı etkileşim türleri incelenmiştir.


Kaynakça

  • Adventr (2016). Adventr hakkında, http://www.adventr.com Erişim tarihi: 04.03.2016. Ak, E. (2014). Etkileşimli Video Nedir?.https://elifak.wordpress.com/2014/04/04/etkilesimlivideo-nedir/ Erişim Tarihi: 03.03.2016. Animoto (2016). Animoto hakkında, http://www.animoto.com Erişim tarihi: 04.03.2016. Bağış, A. (2010). Etkileşimli video nedir? http://nenedir.com.tr/etkilesimli-video-nedir/ Erişim tarihi: 05.03.2016. Bozkaya, M. (2006). Görüntülü konferans uygulamalarında öğrenen–öğretici etkileşimi: Öğreticiler açısından değerlendirme [Learner-to-instructor interaction in video conference applications: instructors’ perceptions]. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 53-74. Captivate (2016). Captivate hakkında, https://i.ytimg.com/vi/6AhG--kKmaY/hqdefault.jpg Erişim tarihi: 10.03.2016. Chou, C. (2003). Interactivity and interactive functions in web-based learning systems : a technical ramework for designers. British Journal of Educational Technology, 34(3), 265–279. Commlabindia (2016). Camtasia hakkında. http://blog.commlabindia.com/elearningdevelopment/making-videos-interactive-camtasia Ereişim tarihi: 10.03.2016. Çuhadar, C. ve Kıyıcı, M. (2007) Uzaktan Eğitim Uygulamaları, Bilgisayar I-II Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uzaktan Eğitim, Editor: Ali Güneş. pp:117 – 159. Ankara: Pegem A Yayıncılık. EdPuzzle (2016). EdPuzzle hakkında. http://www.edpuzzle.com Erişim Tarihi: 03.03.2016. EduCannon (2016). EduCannon hakkında. http://www.educannon.com Erişim Tarihi: 03.03.2016. H5p (2016). H5p hakkında. http://www.h5p.com Erişim tarihi: 02.03.2016. Hapyak (2016). Etkileşimli video sitesi, http://www.hapyak.com Erişim Tarihi: 02.03.2016 Hillman, D. C., Willis, D. J., & Gunawardena, C. N. (1994). Learnerinterface interaction in distance education: An extension of contemporary models and strategies for practitioners. American Journal of Distance Education, 8(2), 30-42. Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Kesim, M. (1985). İletişim Teknolojisindeki Yeni Gelişmelerden Teletext ve Viewdatanın Uzaktan Öğretimde Kullanılması. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:36, Eskişehir. Miser, R. (2002). “Küreselleşen” Dünya’da Yetişkin Eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Yıl: 2002 Sayı: 1-2, cilt: 35, sayfa: 55-60. Moore, M. G. (1989). Editorial : Three types of interaction. American Journal of Distance Education, 3(2), 1–7. doi:10.1080/08923648909526659. Moore, M.G. (1992). Three types of interaction. The American Journal of Distance Education, 3(2), 1-6. Moore, M.G., Kearsley, G. (2005). Distance education. Belmont, CA: Wadsworth. Mutlu, M.E., Kip, B., Kayabaş, İ. (2006). Açıköğretim E-Öğrenme Sisteminde Öğrenci - İçerik Etkileşimi. 6th International Educational Technology Conference Proceedings Vol:3, 1262-1269 pp., Famagusta, North Cyprus, 19-21 April 2006. Ök, M., Göde O. ve Alkan, V. (2000). İlköğretimde öğretmen-öğrenci etkileşimine sınıf yönetimi kurallarının etkisi. Milli Eğitim Dergisi. 145, 20-24. Pahl, C. (2004). “Data Mining Technology for the Evaluation of Learning Content Interaction”; International Journal on E-learning IJEL, AACE, 3, 4. Raptmedia (2016). Raptmedia hakkında bilgiler. http://www.raptmedia.com ereişim tarihi: 02.03.2016. Schwier, R., & Misanchuk, E. (1993). Interactive Multimedia Instruction. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications. Shank, P. (2003). Interaction with Instructional Content in e-Learning Programs or Courses, The E-Learning Guild. http://www.elearningguild.com/pdf/1/survey-oct03.pdf Erişim tarihi:10.03.2016. Storyline (2016). Articulate Storyline ile Etkileşimli Video hazırlama. https://community.articulate.com/articles/interactive-video-quizzes-storyline/ Erişim tarihi: 10.03.2016. Sims, R. (1997). Interactivity: A forgotten art?, Computers in Human Behavior, 13(2), 157- 180. SimpsCo (2016). http://www.simpsco.com Erişim tarihi: 04.03.2016. ssense.com (2012). https://www.ssense.com/en-us/video/iggy-azalea-diplo-fki-i-think-sheready Erişim tarihi: 05.03.2016. Şimşek, N. (1992). Çağdaş Eğitim Sorunları Karşısında Yeni Bir Eğitim Ortamı “Etkileşimli Video”. http:// dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/495/5844.pdf Erişim tarihi: 06.11.2015. Wagner, E.D. (1994). In support of a functional definition of interaction. The American Journal of Distance Education, 8(2), 6 – 29. WireWax (2016). WireWax hakkında. http://www.wirewax.com Erişim tarihi: 03.03.2016. Yıldırım, C. (1966). Eğitimde Araştırma Metotları. Ankara: Akyıldız Matbası. DİE. Kalkınma planları(1963-67 Yılları Arası Beş Yıllık Kalkınma Planı Verileri) Yılmaz, A. (2001). “Sınıf İçi Öğrenci – Öğrenci Etkileşiminin Öğrenme ve Sosyal Gelişim Üzerindeki Etkileri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, yıl:7,sayı:25, s. 148. Yılmaz, E.O. ve Aktuğ, S. (2011). Uzaktan eğitimde çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde etkileşim ve iletişim üzerine görüşleri. Akademik Bilişim 2011, Malatya. Zaption (2016). Zaption hakkında bilgiler. http://www.zaption.com Erişim Tarihi: 02.03.2016.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Uğur

M. Recep Okur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Uğur, S., & Okur, M. R. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 104-126.