Dünya çapında milyonlarca öğrenciyi etkileyen Covid-19 un, eğitim-öğretim üzerinde olumsuz etkileri olduğu gözlemlenmiştir. Bu nedenle Covid-19 pandemisi süresince uygulanan acil uzaktan eğitimin K12 düzeyinde öğrenme kayıplarını incelemek ve yaşanan öğrenme kayıplarına çözüm aramak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Böylece yapılan bu araştırma ile uzaktan eğitim sürecinin öğrenme üzerindeki olumlu etkilerini arttırmak hedeflenmiştir.
Bu hedef doğrultusunda öğrenme kayıplarını tespit etmek için nitel araştırma yöntemi olan case study deseninden yararlanılmıştır. Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmelerde, pandemi dönemi K12 düzeyi acil uzaktan eğitim uygulamalarında daha çok sosyal öğrenme olmakla birlikte tüm dersler bazında kazanım eksikliği yaşandığı, teknoloji ve internet sorunu, ebeveyn desteğinin olmaması ve fiziksel uzaklığın öğrenme sürecini olumsuz etkilediği bulgular ile tespit edilmiştir. Ailelerin ve öğretmenlerin yaşanan öğrenme kaybının telafisi hususunda yapabilecekleri tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Anadolu Üniversitesi
It has been observed that Covid-19, which affects millions of students around the world, has adverse effects on education. For this reason, this research aims to examine the learning losses at the K12 level of emergency distance education applied during the Covid-19 pandemic and to seek solutions for the learning losses experienced. Thus research, it is aimed to increase the positive effects of the distance education process on learning.
In line with this goal, a case study designs a qualitative research method was used to detect learning losses. In the interviews with the classroom teachers, it was determined with the findings that although there is more social learning in the emergency distance education applications of the pandemic period K12 level, there is a lack of achievement based on all courses, technology, and internet problems, lack of parental support and physical distance negatively affect the learning process based on all. It was discussed and suggestions were made about what families and teachers can do to compensate for the learning loss experienced.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 2 |