Bu çalışmanın amacı İngilizce Öğretmenlerinin yabancı dil eğitiminde ters yüz öğrenme modelinin uygulanmasının etkisine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Ters Yüz Öğrenme Modeli geleneksel öğrenmenin aksine, öğrencilerin edinecekleri bilgiyi evlerinde daha önceden sağlanan video ve benzeri kaynaklardan edinmesi ve sınıf ortamında geçirilecek zamanı daha verimli bir hale getirmek adına edindikleri bu bilgileri grup içinde tartışmaları ve değerlendirmeleri olarak tanımlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine göre yapılmış araştırmanın örneklemini İstanbul ili Sarıyer ilçesindeki özel bir okulda görev alan toplam 20 İngilizce Öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yapılandırılmış görüşme ile elde edilmiştir. İngilizce Öğretmenlerinin yabancı dil eğitiminde ters yüz öğrenme modelinin etkisine ilişkin görüşlerini belirlemek için oluşturulan 14 sorudan oluşan yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmış ve elde edilen veriler temalar haline getirilerek farklı kodlar ışığında sınıflandırılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, katılımcıların ters yüz öğrenme modelinin avantajları, dezavantajları, ders planlanmasında yaşanan zorluklar, sınıf içinde ve sınıf dışında sağlanan kaynaklar ve ölçme ve değerlendirme bağlamında çeşitli görüşlere ve tecrübelere sahip olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 2 |