Research Article
BibTex RIS Cite

BİLİŞSEL GELİŞİMDE DÜŞSEL OYUNUN ROLÜ

Year 1994, , 941 - 954, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000352

Abstract

Özet-Düşsel oyunun korunumun kazanılması ve bakış açısı almadaki rolü bir eğitim çalışmasıyla incelendi. 36 korunum yapamayan anaokulu çocuğu üç durumdan birine dağıtıldı: (a) Düşsel oyun sürecinde yapılandırılmış grup eğitimi, (b) Deneycinin varlığında yönlendirici olmayan fazladan serbest oyun aktivitesi, ve (c) bir kontrol grubu. İlk iki durumda sekiz tane 25 dakikalık seans uygulandı. Ön-son test (pre-post) ölçümlerinde eğitim grubu sosyal rol korunumunda, akrabalık ilişkilerini anlamada ve serbest oyun düşselliğinde önemli gelişmeler gösterirken, sayı ve sürekli nicelik veya sağ-sol yargılarında önemli farklılıklar bulunmadı. Sonuçlar düşsel oyunun yansıtma, rol bütünleşmesi, dil, rol kargaşası, ve tasanmsal aktivite gibi psikolojik süreçlerin geniş kullanımı ve güçlendirilmesiyle, belli koşullar altında, yeni bilişsel yapıların üretilmesinde etkili olabileceğini göstermiştir. Piaget’nin oyun kuramının bir yemden yapılandırılması özetlenmiştir. Belli tür oyun aktiviteleri ve özel fiziksel ve sosyal kavramların yapılandırılması arasındaki ilişki, aynı zamanda bunların çeşitli eğitimsel doğurgulan tartışıldı.

References

  • Sutton- Smith, B. Boundaries. In R.E. Herron ve B. Sutton-Smith (Eds), Child’s play. New York: Wiley, 1971, Pp. 103-109. (a)
Year 1994, , 941 - 954, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000352

Abstract

References

  • Sutton- Smith, B. Boundaries. In R.E. Herron ve B. Sutton-Smith (Eds), Child’s play. New York: Wiley, 1971, Pp. 103-109. (a)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Rohert S Fınk This is me

Müge Artar This is me

F. Oktay Zorlu This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994

Cite

APA Fınk, R. S., Artar, M., & Zorlu, F. O. (2019). BİLİŞSEL GELİŞİMDE DÜŞSEL OYUNUN ROLÜ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 941-954. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000352
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.