Türkçe, öğretim
dili olarak, günümüzde birçok sorunla karsı karşıya bulunmaktadır.
Yabancı dille
öğretim, kitle iletişim araçlarının dili, Türkçe. Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin
yetiştirilmesi, öğretim programları, öğretimde kullanılan araç-gereçlerin
niteliği ve öğretim sürecinde uygulanan öğretme-öğrenme yaklaşımları Türkçe öğretiminin
verimini belirleyen önemli değişkenler olarak, bilimsel süreçlerde inceleme
konusu yapılmalıdır. Bu çalışmada öğretim dili olarak Türkçenin sorunlarına değinilmiş;
Türkçe öğretimin kazandırmayı amaçladığı becerilerin nitelikleri ile bu
becerilerin öğrencilere edindirilmesi sürecinde izlenmesi gereken çağdaş
öğretme-öğrenme yaklaşımları belirlenmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 10, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 34 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0