Türkçe, öğretim
dili olarak, günümüzde birçok sorunla karsı karşıya bulunmaktadır.
Yabancı dille
öğretim, kitle iletişim araçlarının dili, Türkçe. Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin
yetiştirilmesi, öğretim programları, öğretimde kullanılan araç-gereçlerin
niteliği ve öğretim sürecinde uygulanan öğretme-öğrenme yaklaşımları Türkçe öğretiminin
verimini belirleyen önemli değişkenler olarak, bilimsel süreçlerde inceleme
konusu yapılmalıdır. Bu çalışmada öğretim dili olarak Türkçenin sorunlarına değinilmiş;
Türkçe öğretimin kazandırmayı amaçladığı becerilerin nitelikleri ile bu
becerilerin öğrencilere edindirilmesi sürecinde izlenmesi gereken çağdaş
öğretme-öğrenme yaklaşımları belirlenmeye çalışılmıştır.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Studies on Education |
| Journal Section | Review |
| Authors | |
| Publication Date | September 10, 2001 |
| Published in Issue | Year 2001 Volume: 34 Issue: 1 |
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under CC BY-NC-ND 4.0