Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretim Dili Olarak Türkçenin Sorunları ve Öğretme-Öğrenme Sürecindeki Etkili Yaklaşımlar

Yıl 2001, Cilt: 34 Sayı: 1, 11 - 22, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000047

Öz

Türkçe, öğretim
dili olarak, günümüzde birçok sorunla karsı karşıya bulunmaktadır.



Yabancı dille
öğretim, kitle iletişim araçlarının dili, Türkçe. Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin
yetiştirilmesi, öğretim programları, öğretimde kullanılan araç-gereçlerin
niteliği ve öğretim sürecinde uygulanan öğretme-öğrenme yaklaşımları Türkçe öğretiminin
verimini belirleyen önemli değişkenler olarak, bilimsel süreçlerde inceleme
konusu yapılmalıdır. Bu çalışmada öğretim dili olarak Türkçenin sorunlarına değinilmiş;
Türkçe öğretimin kazandırmayı amaçladığı becerilerin nitelikleri ile bu
becerilerin öğrencilere edindirilmesi sürecinde izlenmesi gereken çağdaş
öğretme-öğrenme yaklaşımları belirlenmeye çalışılmıştır. 

Kaynakça

  • Adnan BİNYAZAR (1998) “ Ulusal Bilinç, Ulusal Dil”, Cumhuriyet 26. 09. S.2.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Sedat Sever Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 34 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sever, S. (2001). Öğretim Dili Olarak Türkçenin Sorunları ve Öğretme-Öğrenme Sürecindeki Etkili Yaklaşımlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 11-22. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000047

Cited By











Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.