Türkçe, öğretim
dili olarak, günümüzde birçok sorunla karsı karşıya bulunmaktadır.
Yabancı dille
öğretim, kitle iletişim araçlarının dili, Türkçe. Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin
yetiştirilmesi, öğretim programları, öğretimde kullanılan araç-gereçlerin
niteliği ve öğretim sürecinde uygulanan öğretme-öğrenme yaklaşımları Türkçe öğretiminin
verimini belirleyen önemli değişkenler olarak, bilimsel süreçlerde inceleme
konusu yapılmalıdır. Bu çalışmada öğretim dili olarak Türkçenin sorunlarına değinilmiş;
Türkçe öğretimin kazandırmayı amaçladığı becerilerin nitelikleri ile bu
becerilerin öğrencilere edindirilmesi sürecinde izlenmesi gereken çağdaş
öğretme-öğrenme yaklaşımları belirlenmeye çalışılmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
| Bölüm | Derleme |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2001 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 34 Sayı: 1 |
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.