Eğitim Bilimleri Fakültesi'nin çok saygıdeğer öğretim
üyeleri, çok değerli öğretmen adayları meslektaşlarım.Bugün size iki konuda
sunuda bulunacağım. Bunlardan birisi son iki yıldır kamuoyunda oldukça
tartışılan, norm kadro uygulamaları; herkesin değişik biçimde anlattığı,
anladığı, algıladığı, ama çok tartışılan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) açısından,
ülkemiz açısından vazgeçilmezliği artık anlaşılan norm kadro uygulaması nedir?
Neden gerek duyuldu? Nasıl başladık? Bugün norm kadro uygulamasının
neresindeyiz? İkinci konumuz da Eğitim Bilimleri Fakültesi yani Fakültemizin
mezunlarının MEB'daki istihdamına, çalıştırılmasına ilişkin konular yer alacak.
Norm kadro uygulaması süreci öncesinde; MEB 'de ülkenin her yerine, her
noktasına, her okuluna, yeteri kadar öğretmen gönderebilmek için özellikle son
30 yıl içerisinde çok değişik yasal düzenlemeler yapıldı, yönetmelikler
çıkarıldı. Ama ülkenin her yerine yeteri kadar öğretmen gönderebilme olanağı
bulunamadı. Altyapıda gerekli gelişmeler sağlandı. Okullaşma oranı giderek
arttı, gelişti. Öğretmen sayısında büyük oranda artışlar oldu. Öğrencilerin özellikle
ilköğretim düzeyinde devamsızlığı sorunu kalmadı. Ama öğretmenleri bu kez
özellikle büyük şehirlerin varoşlarına ve kırsal kesime göndermekte güçlükler
yaşanmaya başlandı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 33 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0