Bu çalışmanın temel amacı Piaget’nin bilişsel gelişime ilişkin
kuramsal yaklaşımına yöneltilen eleştirilere karşılık ortaya çıkan ve kuramın
zayıf yönlerini gidermeyi hedefleyen Yeni Piagetcilerin önermelerini derlemektir.
Bu kapsamda Piaget’nin bilişsel gelişime ilişkin yaklaşımı ile Yeni
Piagetcilerin bakış açısı arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak
ve yeni Piagetcilerin yaptıkları araştırmaların eğitim ortamları için
doğurgularını yansıtmak bu çalışmanın amaçları arasındadır. Bu çalışma
dahilinde bir evre kuramcısı olan Piaget’nin doğumdan ölüme kadar bireyin
geçtiği bilişsel gelişim aşamaları gibi en çok öne çıkan önermelerine gelen
eleştirilere Robbie Case, Juan Pascual-Leone ve Andreas Dimitrou gibi Yeni Piagetcilerin getirdiği
yeni yaklaşım ele alınmakta ve bu kuramcıların gelişim ve eğitim psikolojisi
açısından değerli katkıları tartışılmaktatır. Yeni Piagetcilerin çalışmaları
çocuklarla çalışan eğitmenlerin eğitim programlarını düzenleme aşamasında
değerli katkılar sağladığı kadar öğrencilerin değerlendirilmesine yönelik
araçların geliştirilmesi aşamasında da önemli veriler sunmaktadır. Ayrıca
öğrenmenin nasıl daha etkili bir şekilde gerçekleşebileceğine dair bilgi
sağlamaları ve özel eğitim gerektiren durumlardaki öğrenmeye dair açıklamalar
getirmeleri açısından da oldukça önemlidir.
The main objective of this study is to provide a
review on the postulates of Neo-Piagetian theorists who provided answers to the
criticism aimed at the theoretical perspective of Piaget in terms of cognitive
development as they worked to eliminate the weaknesses associated with that
theory. This study includes the perspectives of Neo- Piagetian theorists such
as Robbie Case, Juan Pascual-Leone and Andreas Dimitrou as they came up with
their ways of making up for the criticism aimed at the basic elements of
Piaget’s theory of cognitive development. Besides, it discusses the
contribution of these theorists to developmental and educational psychology.
The studies conducted by Neo-Piagetian theorists not only offers favourable
solutions for the educators while preparing training programs for children, but
also provides valuable data for the development of assessment tools for
students. They are also of high importance in that they provide information
about the way a more effective learning is performed and elucidate the learning
process in cases where special education is necessary.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 52 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0