Review
BibTex RIS Cite

BATI VE DOĞU ALMANYA'DA EĞİTİM

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 547 - 549, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000349

Abstract

“Kan-Koca olmak güç değildir, güç olan anne-baba olabilmektir.” (“Devenir Père...”) şeklinde başlayan eski bir Alman atasözünün günümüze uyarlaması aşağı yukarı budur. İşte Bundestag (Parlamento)'âa anne-babalara direktif (yönerge) lerin daha iyi verilmesi amacıyla üzerinde tartışılan konu: “Çocuklara uygun bir eğitim tarzı için” yasal bir düzenleme. Fiziksel taciz, darp ve dayak uzun zamandır yasaklanmış olan edimlerdir. Üstelik medeni kanunun 1631. maddesi de buna izin vermemektedir: “Eğitimciler çocuklar üzerinde onur kinci önlemler alma hakkına sahip değildirler”. Parlamento’da çocuklar için oluşturulan komisyonun isteği üzerine bu durum şu anda açıklanmış olmalıdır ve onur kinci, önlemler düşüncesi de ruhsal tahribâta (örselenmeye) neden olan cezalan kapsamaktadır. Bilerek aşağılama, sevgiden yoksun bırakma, sürekli çekiştirme, kötü ruhlan çağrıştırarak korkutma olayı gibi çocuğun ruhuna zarar veren bütün paylama ve azarlamaların cezalandırılabilir kılınması söz konusudur.

References

  • Susanne Krause “L’Éducation à l’est et à l’Oueat, L’État Peut-il Interdire Aux Parents la Cruauté Mentale Envars Leurs Enfants”, Documents, Revue Des Questions Allemandes, No 2/92,106-109.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 547 - 549, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000349

Abstract

References

  • Susanne Krause “L’Éducation à l’est et à l’Oueat, L’État Peut-il Interdire Aux Parents la Cruauté Mentale Envars Leurs Enfants”, Documents, Revue Des Questions Allemandes, No 2/92,106-109.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Susanne Krause This is me

İsmail Doğan

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Krause, S., & Doğan, İ. (2019). BATI VE DOĞU ALMANYA’DA EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 547-549. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000349

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License