Enstrümentalist1 eğitim kuramları, ekonomik ve mesleksel hedeflere veya toplumun varolmasını sağlayan başka gereksinimlere çok büyük bir önem verirler ki bunlardan radikal- yeniden inşaacı kuramlar bu hedefleri farklı bir toplum yaratmak için, deney-üstü (fizikötesi: transehdental) kuramlar da insanlara güvenli bir kurtuluş sağlamak için veya onlan doğra yola (imana) yönlendirmek için belirler. Kuramların bu hedeflerinde eğitimin biçimsel/geçici nitelikleri ön plana çıkarılırken onun içsel değeri ve önemi ihmal edilir. Çocuk-merkezli kuramlar müfredat programın içeriğini baz alırken öğrencinin ilgi ve gereksinimlerine göre hazırlanan bu içerikte bulunması gerekli eğitim faaliyetlerinden olan araştırma, keşif ve. uygulamanın önemine işaret ederler. Liberal Eğitimde esas olan; aklın gelişimini sağlayacak kendi içinde değerli bilgileri bireyleri zorlamadan; sınırlamadan öğretmektir. Bu olgu programlarındaki tüm araçsal, yararsal unsurları önemsiz kılmaz, çünkü gerçekte çoğu araçsal unsurları çağdaş bir toplumdaki görev ve rolleri içeren amaçlara ulaşabilmek için bilmeye gereksinimimiz vardır. Liberal eğitimin en değerli bilgi hangisidir? sorusuna açık ve net bir yanıtı olmadığı gibi aynı şekilde eğitimde farklı, değerli; önemli bilgi formları arasında ne şekilde denge sağlanacağı sorusunun yamtı da açık değildir. Liberal eğitimcilerin belirledikleri hedefler çağlar boyu devam eden ve günümüzdeki eğitime ilişkin alman kararlarda, da söz konusu olan tartışmaların kaynağını oluşturmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0