Abstract
Teknolojik gelişmelerin eğitim sorunlarına çözüm getirecek şekilde kullanımı (technology in education), eğitime özgü bir teknoloji olan eğitim teknolojisi içinde temel bir araştırma ve uygulama alanıdır. Eğitim teknolojisi alanındaki yenilikler yeni teknolojik sistemler, eğitim ortamları, insangücü, öğretimi programlama yöntemleri ve öğretim süreçleri olmak üzere beş gruba ayrılmaktadır (Alkan, 1988). Yeni teknolojik sistemlere örnek olarak bilgisayar, televizyon, uydu, veri toplama sistemleri gösterilebilir. Eğitim alanında bu yeni gelişmelerden, özelde de yeni teknolojik sistemlerden gereği gibi yararlanabilmek için; öncelikle bu sistemlerin çeşitli yönleri ile tanınması, konu ile ilgili uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi gereksinimi vardır.