Research Article
BibTex RIS Cite

ORTAOKUL III. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ OLGUNLUK DÜZEYLERİNİN, FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 989 - 997, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000369

Abstract

Endüstrileşme ile birlikte toplumlarda icra edilen meslek çeşitlerinin artması ve bireylere seçme özgürlüğü tanınması, meslek seçimini üzerinde önemle durulması gereken bir sorun haline getirmiştir. Meslek seçimi sorununa gelişimsel açıdan yaklaşan psikologlar mesleki davranışları, çok küçük yaşlardan itibaren başlayıp, bireyin çalışma hayatından tamamen ayrılmasına kadar süren bir süreç olarak görmektedirler. Beilin, (1955) gelişim psikolojisinde saptanmış prensiplerin mesleki davranışların gelişiminde de esas alınabileceğini ileri sürmüştür. Yani meslek karan, tıpkı bireyin fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimi gibi, çeşitli yaş dönemlerine özgü tipik özellikler gösteren bir gelişim örüntüsü izlemektedir.

References

  • Crites, J.O. 1971. The Maturity of Vocational Attitudes in Adolesence. New York. Me Graw-Hill Co.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 989 - 997, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000369

Abstract

References

  • Crites, J.O. 1971. The Maturity of Vocational Attitudes in Adolesence. New York. Me Graw-Hill Co.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Gül Akbalık This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Akbalık, G. (2019). ORTAOKUL III. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ OLGUNLUK DÜZEYLERİNİN, FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 989-997. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000369

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License