Göç olgusu, ülkemizin herzaman gündeminde olan bir konudur; Özellikle 1940’h ydlarda yoğunlaşan göçler, Türkiye’nin toplumsal değişmesinin hızlandığı yıllardır. İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyüle kentlerimiz, o yıllarda yoğun göç hareketlerine sahne olmuşlardı. Göç, çok yönlü bir olaydır. Kuşkusuz eğitim yönünden de pek çok sorunlar ortaya çıkmıştır. Aileyi etkileyen iç göçler, özellikle örgün eğitimde sorunların biriktiği alan olmuştur. Daha sonraları 1960’lı yıllardan sonra ise, ülkemizin gündemine dış göçler girmeye başladı. Kitlesel halde yurtdışma çıkan kırsal kesimli vatandaşlarımız, çocuklarını da yanlarına aldırınca bu kez, gittikleri ülkede onların eğitim sorunları ile karşılaştılar. Böylece Türkiye, işçi çocuklarının eğitimi konusunda gidilen ülkelerle çeşitli anlaşmalar yaptı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0