Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE III. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GRUP ETKİLEŞİMİ YAŞANTISIYLA İLGİLİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 423 - 446, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000596

Abstract

İnsanın sağlıklı bir kişilik geliştirebilmesi, kendi iç dünyasının ufak da olsa bir kısmını bir başka inşana açabilmesine bağlıdır. Sağkklı kişiliğin belirleyici özelliklerinden birisi de, bireyin kendisini, en azından yaşamında kendisi için önemli olan diğer bir insan a açabilmesidir. Buna karşın insan kendisini açma sürecini ihmal ederse sağlıklı bir kişilik gelişimi de engellenmeye başlar (Jourard, 1964). Eğer insan kendini açabilmeyi başaramıyorSa kendi gerçek benliğini tanıyabilmesi de güçleşir. Bireyin, kendini açabilmesi doğrudan sağlıklı kişilik anlamına gelmemekle birlikte, insanın ruh sağlığı ve kişilik gelişimi için gerekli ve önemli bir başlangıçtır. İnsan kendi gerçek benliğine yabancılaştığı oranda, çevresindeki kişilerle olan ilişkileri gitgide yüzeyselleşir, yaratıcılıktan uzak, verimsiz bir ilişki türüne dönüşmeye başlar. İşte bu noktada insanı rahatsız etmeye başlayan ilişki türleri ortaya çıkar.

References

  • Corey, G. (1990). Manuel for theory and practice of group counseling. Brooks/Cole Publishing Company. California.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 423 - 446, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000596

Abstract

References

  • Corey, G. (1990). Manuel for theory and practice of group counseling. Brooks/Cole Publishing Company. California.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Uğur Öner This is me

Sevgi Küçüker This is me

Gül Akbalık This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Öner, U., Küçüker, S., & Akbalık, G. (2019). ÜNİVERSİTE III. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GRUP ETKİLEŞİMİ YAŞANTISIYLA İLGİLİ TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 423-446. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000596

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License