Research Article
BibTex RIS Cite

Nöropazarlama Araştırmalarının Sosyal Bilim Felsefesi Açısından Değerlendirilmesi

Year 2016, Volume: 16 Special Issue, 207 - 218, 15.11.2016
https://doi.org/10.18037/ausbd.417461

Abstract

Nörobilimsel çalışmaların tüketicileri anlamak, davranışlarını tahminleyebilmek, tüketici davranışını pazarlama araştırmasını gerçekleştiren taraf lehine değiştirebilmek üzere kullanılmaya başlaması son yıllarda pazarlama akademisyenleri ve uygulayıcıları arasında sıklıkla tartışılan bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Nöropazarlama çalışmalarının pazarlama uygulamaları açısından değerlendirilmesi oldukça önemli olmakla birlikte, bu konunun kapsamlı bir değerlendirmesinin yapılması akademik açıdan da büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, nöropazarlama araştırmalarının sosyal bilimler açısından önemli olduğu düşünülen yaklaşımlar perspektifinden değerlendirilmesinin yanı sıra, araştırma yönteminin olumlu ve olumsuz yönlerinin de irdelenmesi amaçlanmaktadır. 

References

  • Ariely, D., Berns, G.S. (2010). Neuromarketing: the Hope and Hype of Neuroimaging in Business. Nature Reviews Neuroscience, 11, 284-292. doi:10.1038/nrn2795
  • Benton, T., Craib, I. (2008). Sosyal Bilim Felsefesi. Toplumsal Düşüncenin Bilimsel Temelleri. Ümit Tatlıcan, Berivan Binay (Çev.). İstanbul: Sentez.
  • Braeutigam, S., Rose, S.P., Swithenby, S.J., Ambler, T. (2004). The distributed neuronal systems supporting choice-making in real-life situations: differences between men and women when choosing groceries detected using magnetoencephalography. European Journal of Neuroscience, 20(1), 293-302. doi: 10.1111/j.1460-9568.2004.03467.x
  • Camerer, C., Loewenstein, G., Prelec, D. (2005). Neuroeconomics: How Neuroscience Can Inform Economics. Journal of Economic Literature. 43(1), 9-64
  • Caplin, A. (2008). Economic theory and psychological data: Bridging the divide. The Foundations of Positive and Normative Economics: A Hand Book. doi: 10.1093/acprof:oso/9780195328318.001.0001
  • Clithero, A.J., Tankersley, D., Huettel, S.A. (2008). Foundations of Neuroeconomics: From Philosophy to Practice. PLoS Biol, 6(11): 2348-2353. doi: 10.1371/journal.pbio.0060298
  • Craver, C.F., Alexandrova, A. (2008). No Revolution Necessary: Neural Mechanisms For Economics. Economics and Philosophy, 24 (2008), 381-406. doi:10.1017/S0266267108002034
  • Demirel, D. (2006). Max Weber’in Metodolojik Yöntem Analizi. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi. 6(1) http://www.universite-toplum.org/text. php3?id=260
  • Fay, B. (2001). Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi. Çokkültürlü Bir Yaklaşım. İsmail Türkmen (Çev.). İstanbul:Ayrıntı.
  • Fugate, D.L. (2007). Neuromarketing: a layman’s look at neuroscience and its potential application to marketing practice. Journal of Consumer Marketing. 24(7): 385-394. doi: http://dx.doi. org/10.1108/07363760710834807
  • Fugate, D.L. (2008). Marketing services more effectively with neuromarketing research: a look into the future. Journal of Services Marketing, 22(2): 170-173. doi: http://dx.doi.org/10.1108/08876040810862903
  • Harrison G.W., (2008). Neuroeconomics: A critical reconsideration. Economics and Philosophy, 24(3): 303 – 344. doi: http://dx.doi.org/10.1017/ S0266267108002009
  • Johnston, G. (2010). Is neuromarketing right for you? Erişim Tarihi: 6 Aralik 2014, http://www.thebrandshow. com/blog/is-neuromarketing-right-for-you
  • Kuhn, T., S., (1972). The Structure of Scientific Revolutions. International Encyclopedia of Unified Science, 2(2) http://projektintegracija.pravo.hr/_download/ repository/Kuhn_Structure_of_Scientific_Revolutions. pdf
  • Kuvancı, C. (2004). Perspektivizm. Bilimname, 4(3):211-225. http://bilimname.erciyes.edu.tr/sayilar/ 200403/20040314.pdf
  • Lindstrøm, M. (2008). Buy-ology: Satın Almaya Dair Bildiğimiz Her Şey Neden Yanlış. Ümit Şensoy (Çev.).İstanbul: Optimist.
  • Murphy, E.R., Illes, J., Reiner, P.B. (2008). Neuroethics of Neuromarketing. Journal of Consumer Behaviour. 7(4-5), 293 302.
  • Özcan, K. (2011). Kurumsal Söylemin Rasyonel Temelleri: Yeni Kurumsal Kuram Bağlamında Rasyonalite Tartışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bililer Enstitusü Dergisi, 1(13), 297-326. http:// sbedergi.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/343/files/ kerim-ozcan-27022013.pdf
  • Poldrack, R.A. (2006). Can cognitive processes be inferred from neuroimaging data? Trends in Cognitive Science, 10(2), 59-63. doi:10.1016/j. tics.2005.12.004
  • Renvoise, P., Morin, C. (2009). Nöromarketing, Müşterinin Beynindeki Satın Alma Düğmesine Basmak. Yaşar Yertutan (Çev.). İstanbul: Mediacat.
  • Wilson, R. M., Gaines, J., Hill, R.P. (2008). Neuromarketing and Consumer Free Will. Journal of Consumer Affairs, 42(3), 389-410.
Year 2016, Volume: 16 Special Issue, 207 - 218, 15.11.2016
https://doi.org/10.18037/ausbd.417461

Abstract

References

  • Ariely, D., Berns, G.S. (2010). Neuromarketing: the Hope and Hype of Neuroimaging in Business. Nature Reviews Neuroscience, 11, 284-292. doi:10.1038/nrn2795
  • Benton, T., Craib, I. (2008). Sosyal Bilim Felsefesi. Toplumsal Düşüncenin Bilimsel Temelleri. Ümit Tatlıcan, Berivan Binay (Çev.). İstanbul: Sentez.
  • Braeutigam, S., Rose, S.P., Swithenby, S.J., Ambler, T. (2004). The distributed neuronal systems supporting choice-making in real-life situations: differences between men and women when choosing groceries detected using magnetoencephalography. European Journal of Neuroscience, 20(1), 293-302. doi: 10.1111/j.1460-9568.2004.03467.x
  • Camerer, C., Loewenstein, G., Prelec, D. (2005). Neuroeconomics: How Neuroscience Can Inform Economics. Journal of Economic Literature. 43(1), 9-64
  • Caplin, A. (2008). Economic theory and psychological data: Bridging the divide. The Foundations of Positive and Normative Economics: A Hand Book. doi: 10.1093/acprof:oso/9780195328318.001.0001
  • Clithero, A.J., Tankersley, D., Huettel, S.A. (2008). Foundations of Neuroeconomics: From Philosophy to Practice. PLoS Biol, 6(11): 2348-2353. doi: 10.1371/journal.pbio.0060298
  • Craver, C.F., Alexandrova, A. (2008). No Revolution Necessary: Neural Mechanisms For Economics. Economics and Philosophy, 24 (2008), 381-406. doi:10.1017/S0266267108002034
  • Demirel, D. (2006). Max Weber’in Metodolojik Yöntem Analizi. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi. 6(1) http://www.universite-toplum.org/text. php3?id=260
  • Fay, B. (2001). Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi. Çokkültürlü Bir Yaklaşım. İsmail Türkmen (Çev.). İstanbul:Ayrıntı.
  • Fugate, D.L. (2007). Neuromarketing: a layman’s look at neuroscience and its potential application to marketing practice. Journal of Consumer Marketing. 24(7): 385-394. doi: http://dx.doi. org/10.1108/07363760710834807
  • Fugate, D.L. (2008). Marketing services more effectively with neuromarketing research: a look into the future. Journal of Services Marketing, 22(2): 170-173. doi: http://dx.doi.org/10.1108/08876040810862903
  • Harrison G.W., (2008). Neuroeconomics: A critical reconsideration. Economics and Philosophy, 24(3): 303 – 344. doi: http://dx.doi.org/10.1017/ S0266267108002009
  • Johnston, G. (2010). Is neuromarketing right for you? Erişim Tarihi: 6 Aralik 2014, http://www.thebrandshow. com/blog/is-neuromarketing-right-for-you
  • Kuhn, T., S., (1972). The Structure of Scientific Revolutions. International Encyclopedia of Unified Science, 2(2) http://projektintegracija.pravo.hr/_download/ repository/Kuhn_Structure_of_Scientific_Revolutions. pdf
  • Kuvancı, C. (2004). Perspektivizm. Bilimname, 4(3):211-225. http://bilimname.erciyes.edu.tr/sayilar/ 200403/20040314.pdf
  • Lindstrøm, M. (2008). Buy-ology: Satın Almaya Dair Bildiğimiz Her Şey Neden Yanlış. Ümit Şensoy (Çev.).İstanbul: Optimist.
  • Murphy, E.R., Illes, J., Reiner, P.B. (2008). Neuroethics of Neuromarketing. Journal of Consumer Behaviour. 7(4-5), 293 302.
  • Özcan, K. (2011). Kurumsal Söylemin Rasyonel Temelleri: Yeni Kurumsal Kuram Bağlamında Rasyonalite Tartışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bililer Enstitusü Dergisi, 1(13), 297-326. http:// sbedergi.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/343/files/ kerim-ozcan-27022013.pdf
  • Poldrack, R.A. (2006). Can cognitive processes be inferred from neuroimaging data? Trends in Cognitive Science, 10(2), 59-63. doi:10.1016/j. tics.2005.12.004
  • Renvoise, P., Morin, C. (2009). Nöromarketing, Müşterinin Beynindeki Satın Alma Düğmesine Basmak. Yaşar Yertutan (Çev.). İstanbul: Mediacat.
  • Wilson, R. M., Gaines, J., Hill, R.P. (2008). Neuromarketing and Consumer Free Will. Journal of Consumer Affairs, 42(3), 389-410.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Arş. Grv. Miray Baybars This is me

Publication Date November 15, 2016
Submission Date December 29, 2014
Published in Issue Year 2016 Volume: 16 Special Issue

Cite

APA Baybars, A. G. M. (2016). Nöropazarlama Araştırmalarının Sosyal Bilim Felsefesi Açısından Değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(Özel Sayı), 207-218. https://doi.org/10.18037/ausbd.417461

20489

This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.