Bu araştırmada Web of Science (WoS) veri tabanında SCI-Expanded, SSCI ve A&HCI indekslerinde taranan ve Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenci Destek Sistemlerinin kullanıldığı eğitim araştırmalarının bibliyometrik analizini yapmak amaçlanmıştır. Betimsel ve bibliyometrik analiz yönteminin kullanıldığı araştırmada çalışmalar belirli kriterlere göre sınırlandırılmış ve WoS veritabanından .txt dosyası olarak dışarıya aktarılmıştır. Veriler VOSviewer programıyla haritalandırılmıştır. 2013-2023 yılları arasında yayımlanan 6.366 açık erişim verisine sahip makale incelenerek analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenci Destek Sistemlerinin olduğu eğitim araştırmalarının çoğunluğunu makalelerin oluşturduğu, yayın sayısının 2017 yılından itibaren yükselmeye başladığı, en çok yayının 2021 yılında yapıldığı tespit edilmiştir. İlgili alanda en çok ortak atıf alan yazarların sırasıyla Dragan Gasevic, Sanna Jarvela, Abelardo Pardo ve Jonna Malmberg olarak tespit edilmiştir. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenci Destek Sistemleri ile ilgili en çok yayın yapan ülkeler Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Çin Halk Cumhuriyeti, Tayvan, İspanya, Kanada, Türkiye, Güney Afrika, Güney Kore ve İtalya olarak sıralanmıştır. Ülke atıf analizi açısından en çok atıf alan ülkenin Amerika Birleşik Devletleri olduğu, kurum atıf analizi açısından ise en çok atıf alan kurumların Hong Kong’daki Hong Kong Üniversitesi, Avustralya’daki Monash Üniversitesi, Çin Halk Cumhuriyeti’nde bulunan Pekin Normal Üniversitesi ve Tayvan’daki Ulusal Bilim ve Teknoloji Üniversitesi olduğu görülmüştür. Son olarak yayımlanan çalışmalarda en çok kullanılan anahtar kelimelerin sırasıyla yüksek öğrenim, e-öğrenme, çevrimiçi öğrenme, öğrenme analitiği, işbirlikçi öğrenme, motivasyon, karma öğrenme, öğrenci katılımı, kendi kendini düzenleyen öğrenme, geri bildirim, covid-19 ve makine öğrenimi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrenci Destek Sistemleri Açık ve Uzaktan Öğrenme Çevrimiçi Öğrenme E-Öğrenme Yüksek Öğrenim
The aim of this research is to conduct a bibliometric analysis of educational studies utilising Student Support Systems (SSS) in Open and Distance Learning, as indexed and scanned in the Web of Science (WoS) database under SCI-Expanded, SSCI, and A&HCI. The study employs descriptive and bibliometric analysis methods including journal articles exported as a .txt file from the WoS database. The data (6.366 open-access articles between 2013 and 2023) have been mapped using the VOSviewer. The research findings indicate that the majority of educational studies involving SSS in Open and Distance Learning are constituted by articles, with the number of publications beginning to rise from 2017 and the highest number of publications occurring in 2021. The authors receiving the most shared citations in this field have been identified as Dragan Gasevic, Sanna Jarvela, Abelardo Pardo and Jonna Malmberg respectively. The countries producing the most publications related to Student Support Systems in Open and Distance Learning are, in order, the USA, Australia, the People's Republic of China, Taiwan, Spain, Canada, and Turkey. From the perspective of country citation analysis, the USA has received the most citations and the institutions receiving the most citations are the University of Hong Kong in Hong Kong, Monash University in Australia, Beijing Normal University in the People's Republic of China, and the National University of Science and Technology in Taiwan. Finally, the most frequently used keywords in published studies have been found to be, in order, higher education, e-learning, online learning, and learning analytics.
Student Support Systems Open and Distance Learning Online Learning E-Learning Higher Education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ağ Oluşturma ve İletişim, Bilgi Görselleştirme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.