Bu makale, İstanbul’un gastronomi turizm merkezi olarak tanıtılmasında balığın potansiyel rolünü vurgulamaktadır. İki deniz arasında yer alan ve “ortasından deniz geçen şehir” olan İstanbul, Osmanlı zamanından bu yana birçok özgün balık yemeğini barındırmaktadır. İstanbul’a özgü lezzetler olan lakerda, tarama, lavunya, uskumru dolması, çiroz, midye tava, midyeli lahana sarması gibi lezzetler öne çıkarılarak, İstanbul bir gastronomi turizmi çekim merkezi haline getirilmelidir. Boğaz’ın lüferi öncelikle ciddi av yasakları uygulanarak sayıca artırılması, daha sonra da çok iyi tanıtılarak yüksek fiyat ve kalite ile pazarlanması gereken bir servetimizdir. İstanbul’da hem balığın hem de manzaranın keyfine varılabilecek birçok yer mevcuttur. Balık-ekmek tekneleri, midye dolmacılar, balık lokantaları turistlerden büyük ilgi görse de, çoğu turist İstanbul’u ziyaret etmeden önce bunların varlığından habersizdir. Turizmde tanıtım eksikliği olduğu sürece, bir ülkenin potansiyel değerlerini vurgulaması olası değildir. Çok özel ve belirgin bir mutfağa sahip olmayan ülkeler bile gastronomi turizmi avantajlarından yararlanırken, İstanbul’u balıkla tanıtmanın çok zor olmayacağı açıktır. İstanbul’un potansiyel gastronomi turizmi; turizme dayalı gelirin arttırılması ve ilgili tüm sektörlerin gelişiminin desteklenmesi açısından büyük öneme sahiptir
This article emphasizes the potential role of fish in promoting Istanbul as a gastronomy tourism destination. Istanbul, located between the two seas and split by the Bosphorus, has been hosting variety of original fish dishes since Ottoman times. Istanbul’s special delicacies, such as lakerda, tarama, lavunya, stuffed mackerel, kipper, fried mussels, mussels, wrapped cabbage with mussel, should be highlighted to promote Istanbul as a gastronomy tourism destination. The Bluefish of Bosphorus is a treasure that must be increased in number with serious hunting prohibitions, and then should be introduced and presented with high price and quality. There are many places to enjoy both the fish and the scenery in Istanbul. Although fish and bread boats, stuffed mussel sellers, fish restaurants receive great attention from tourists, most tourists are unaware of their presence before they visit Istanbul. As long as there is a lack of publicity in tourism, it is unlikely for a country to highlight its potential values. Even the countries that do not own a very prominent kitchen benefit from the advantages of gastronomy tourism whereas it is not very difficult to promote Istanbul with fish. Using gastronomy tourism to promote the regional development of Istanbul is of a high relevance to increase tourism-based income and to support development of all related sectors
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Derleme |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |