Research Article
BibTex RIS Cite

Küresel Marka Algısının Tüketici Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma

Year 2017, Volume: 8 Issue: 15, 325 - 342, 30.06.2017

Abstract

Tüketicilerin yapmış oldukları tüketim verileri incelendiğinde birçok

etmenin tüketici satın alma kararlarında etkili olduğu görülmektedir. Tüketici

tercihlerinin pazarlama faaliyetlerinde ön plana çıkması ile birlikte tüketici

davranışları önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Son yıllarda,

tüketicilerin küreselleşme ve küresel marka karşısında tutumları ve nasıl

algıladıkları önem arz etmektedir. Çalışmada öncelikle bu süreçler tanımlanarak

tüketicilerin küresel markaları satın alma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır.

Araştırmada Burdur ilinde, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nin farklı

birimlerinden 520 öğrenci üzerinde bir anket çalışması uygulanmıştır. Yyapılan

analizler sonucunda elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonucu

tüketici davranışlarında ve satın alma niyeti üzerinde, markanın küresellik

algısının ve küresel marka tercihinin etkili olduğunu göstermiştir. 

References

  • AK, Tuğba (2009), Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
Year 2017, Volume: 8 Issue: 15, 325 - 342, 30.06.2017

Abstract

References

  • AK, Tuğba (2009), Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
There are 1 citations in total.

Details

Subjects Economics
Journal Section Makaleler
Authors

Ahmet Sarıtaş

Gülhan Duran

Publication Date June 30, 2017
Submission Date July 20, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 8 Issue: 15

Cite

APA Sarıtaş, A., & Duran, G. (2017). Küresel Marka Algısının Tüketici Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(15), 325-342.

Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir. 

This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0