Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Küresel Marka Algısının Tüketici Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 15, 325 - 342, 30.06.2017

Öz

Tüketicilerin yapmış oldukları tüketim verileri incelendiğinde birçok

etmenin tüketici satın alma kararlarında etkili olduğu görülmektedir. Tüketici

tercihlerinin pazarlama faaliyetlerinde ön plana çıkması ile birlikte tüketici

davranışları önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Son yıllarda,

tüketicilerin küreselleşme ve küresel marka karşısında tutumları ve nasıl

algıladıkları önem arz etmektedir. Çalışmada öncelikle bu süreçler tanımlanarak

tüketicilerin küresel markaları satın alma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır.

Araştırmada Burdur ilinde, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nin farklı

birimlerinden 520 öğrenci üzerinde bir anket çalışması uygulanmıştır. Yyapılan

analizler sonucunda elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonucu

tüketici davranışlarında ve satın alma niyeti üzerinde, markanın küresellik

algısının ve küresel marka tercihinin etkili olduğunu göstermiştir. 

Kaynakça

  • AK, Tuğba (2009), Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 15, 325 - 342, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • AK, Tuğba (2009), Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Sarıtaş

Gülhan Duran

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 20 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Sarıtaş, A., & Duran, G. (2017). Küresel Marka Algısının Tüketici Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(15), 325-342.

Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.