Tüketicilerin yapmış oldukları tüketim verileri incelendiğinde birçok
etmenin tüketici satın alma kararlarında etkili olduğu görülmektedir. Tüketici
tercihlerinin pazarlama faaliyetlerinde ön plana çıkması ile birlikte tüketici
davranışları önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Son yıllarda,
tüketicilerin küreselleşme ve küresel marka karşısında tutumları ve nasıl
algıladıkları önem arz etmektedir. Çalışmada öncelikle bu süreçler tanımlanarak
tüketicilerin küresel markaları satın alma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır.
Araştırmada Burdur ilinde, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nin farklı
birimlerinden 520 öğrenci üzerinde bir anket çalışması uygulanmıştır. Yyapılan
analizler sonucunda elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonucu
tüketici davranışlarında ve satın alma niyeti üzerinde, markanın küresellik
algısının ve küresel marka tercihinin etkili olduğunu göstermiştir.
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0