Matematik Öğretimi dersi alan sınıf öğretmenliği öğrencilerinin katıldığı bu çalışmada, öğretmen adaylarına kağıt-kalem ve dijital ortamlarda soma küplerini içeren bir takım etkinlikler verildi. Araştırma katılımcıların başlangıçta oldukça düşük olan 3 boyutlu görselleştirme becerilerinin evrimleşmesini irdelemektedir. Katılımcılar, başlangıçta temel şekilleri bile çizmekte veya bilgisayar ortamında oluşturmakta zorlanmaktaydılar. Fakat, Google SketchUp ve StarBoard gibi teknolojik araçların devreye girmesiyle ve onların sağladığı esneklik ve kolaylıklara hakim olmaya başladıkça gelişmeye başladılar. Araştırma verileri öğretmen adaylarının bu etkinlikler sayesinde geometrik düşünme becerilerinin gelişebildiğini göstermektedir. Hatta, öğretmen adaylarının bu etkinlikler sayesinde gelecekteki öğrencileri için öğrenme stratejileri de geliştirdiklerini göstermektedir.
3B geometry teknoloji uzamsal görselleştirme Dinamik ve Etkileşimli Matematik Öğrenme Ortamları (DEMO2)
Pre-service teachers, taking a method course to teach mathematics at elementary classroom, were exposed to explore various tasks by using soma cubes both in digital environment and paper-and-pencil environment. The research explores the participants’ evolving ability of spatial visualization, which was very low at the beginning. They were struggling while drawing or constructing even very basic constructions. However, the improvements were accelerated as they integrated technological tools, StarBoard and SketchUp because of the flexibility and usability provided by these tools. Data suggests that pre-service teachers may improve their geometrical thinking through these tasks. Moreover, they demonstrated they developed learning strategies for their prospective students.
3D geometry technology spatial visualization Dynamic and Interactive Mathematics Learning Environments (DIMLE)
Other ID | JA54ZJ78EP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Submission Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 8 Issue: 2 |