Hayatın tüm alanlarında bir dönüşüm söz konusu. Bu
dönüşümün itici gücü, teknolojik yenilikler. Sanayi devrimi dönemindeki
değişimin hızı ve miktarından daha fazla bir değişim ve dönüşüm günümüzde
yaşanıyor. Teknolojik yeniliklerin yarattığı bu değişim, her bireyi kaçınılmaz
bir şekilde etkiliyor. Özellikle zaman ve mekân, çalışma ve iş hayatı
anlayışları topyekûn değişime uğruyor. Geçmişin belirli bir mekâna ve zamana
bağlı iş algısı, yerini zamanın ve mekânın yitimi ile paralel bir algılayışa
bırakmaktadır. Bireyler artık bir yerde olmak zorunda değildir. Sanal mekân,
yani zamansallığın ve mekânsallığın olmadığı yer de bir nevi çalışma ve iş
ortamı haline dönüşmüştür. Sosyal medya, bu mekânın belirleyicisi konumundadır.
Sosyal medya, farklı türden taleplerin dile getirilmesi için bir araç olmasına
rağmen bugün bir çalışma ve işyeri niteliğine de bürünmüştür. Bu doğrultuda bu
makale, sanal mekânın belirleyicisi konumunda olan sosyal medyanın nasıl bir iş
yaşantısı yeri/mekânı haline dönüştüğünü, burada faaliyet halinde olan
bireylerin, başka bir ifadeyle sosyal medya uzmanlarının çalışma koşullarının
ve anlayışlarının ne olduğunu açıklamaya çalışmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 1 |