Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Bu çalışma sınıf öğretmenliği son sınıfta okuyan öğrencilerin Sinop İl Merkezindeki ilkokul üçüncü
ve dördüncü sınıf öğrencilerine sosyal duygusal öğrenmeği tanıtmalarına ilişkin görüşleri üzerinedir. Sosyal
duygusal öğrenme (SDÖ) terimi daha çok okullarda karakter eğitimi vermeyi amaçlayan Akademik Sosyal ve
Duygusal Öğrenme İşbirliği [Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL)] tarafından
ortaya konulmuştur. CASEL yaptığı çalışmalar doğrultusunda sosyal duygusal öğrenmeye ilişkin beş ana
beceri tanımlar: a) Öz-farkındalık, b) Öz-yönetim, c) Sosyal farkındalık, d) İlişki kurma becerileri, e) Sorumlu
karar verme ve problem çözme. Bu beceriler CASEL’in beş becerisi olarak da bilinir; SDÖ’nin makro-beceri
olarak varsayıldığı çalışmada öğrenciler SDÖ akademik işbirliği tarafından tanımlanan temel becerileri ne
kadar tanıttıklarını, hangi teknikleri kullandıklarını ve karşılaştıkları durumları kişisel anket ve odak grubu
görüşmelerinde açıklamışlardır. Öğretmen adayları bazı SDÖ becerilerini tanıtmada kısa videolar,
Powerpoint sunuları ve çember saati oturumları tekniklerini kullandıklarını belirtmişlerdir. Sosyal duygusal
öğrenmenin tanıtımında alternatif tekniklerin kullanımı tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education