Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi "Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım Ünitesi"
kavram karikatürü kullanımının öğrenci başarısına olan etkisi ölçmek amaçlanmıştır. Kavram karikatürleri, 4. Sınıf öğrencilerinin
seviyeleri doğrultusunda geliştirilmiştir. Araştırma kontrol gruplu öntest-sontest modeline uygun deneysel bir çalışma olarak
yürütülmüştür. Araştırmada deney grubunda kavram karikatürleri kullanılırken kontrol grubunda kullanılmamıştır. Araştırma 2013-2014 öğretim yılında Afyonkarahisar’ da bir ilkokulda yer alan iki 4. sınıfta 17 deney, 17 kontrol grubu olmak üzere 34 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda bahsedilen ünitede program gereği yapılan etkinliklere ek olarak kavram karikatürleri
kullanılırken kontrol grubunda program gereği yer alan etkinlikler uygulanmıştır. Kavram karikatürleri ünite kazanımlarına uygun
olarak hazırlanmış ve uzman görüşlerine uygun düzeltmeler yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılarca
hazırlanan "Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım Ünitesi" ile ilgili sorulardan oluşan akademik başarı testi uygulanmıştır. 5. sınıfta
bulunan 168 öğrenci ile pilot uygulaması gerçekleştirilen, akademik başarı testinin güvenirlik katsayısı 0,827 olarak tespit edilmiştir.
Deney ve kontrol grubuna uygulanan başarı testi ile elde edilen verilerin analizinde, Mann Whitney U-testi kullanılmış ve deney
grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, kavram
karikatürlerinin kullanıldığı deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencileri arasında Fen ve Teknoloji dersi akademik başarıları
açısından anlamlı bir farklılık belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 6, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education