Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği alan sınavına yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 öğretim yılında Çanakkale Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenimlerini sürdüren öğretmen adayları(15 erkek, 15 kız )oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme çeşitlerinden biri olan ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin modelleştirilmesinde ise NVivo 8. nitel veri analiz programı kullanılmıştır. Araştırma bulgularının analizi sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği alan sınavına yönelik görüşlerinin ağırlıklı olarak olumsuz yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın sınıf öğretmeni adaylarının alan sınavının eksikliklerinin giderilmesine yönelik çeşitli öneriler sundukları ortaya çıkmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 8, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education