BibTex RIS Cite

Ortaokul Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersi Bağlamında Yazma Becerisi Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşleri

Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 364 - 381, 11.08.2015
https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.5000137223

Abstract

Bireylerin duygu, düşünce, hayal ve isteklerini yazarak ifade etmelerinin bir yolu yazma becerisini kazanmalarından geçmektedir. Bu becerinin kazandırılabilmesi için öğretmenlerin yaptıkları uygulamalar çok önemlidir. Yazarlık ve Yazma Becerileri dersi 2012-2013 eğitim öğretim yılında seçmeli ders olarak uygulamaya konulmuştur. Bu araştırmada bu derste yazma becerisinin kazandırılması doğrultusunda öğretmenlerin görüş ve uygulamaları araştırılmaktadır. Araştırma nitel durum çalışması desenindedir. Araştırmanın çalışma grubu Kayseri’de görev yapan ve Yazarlık ve Yazma Becerileri dersi veren on öğretmenden oluşmaktadır. Görüşme yoluyla örneklemden elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri yazılı olarak elde edildikten sonra her öğretmenin yazılı ifadesi kodlanmıştır. Yapılan kodlamalardan yola çıkılarak alt kategorilere, alt kategorilerden ise kategoriler ulaşılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin çoğu dersin amacı olarak kendini ifade ve yazma yeteneğinin geliştirilmesini görmektedir. Öğretmenlerin deneyim ve bilgi birikiminin farklı oluşu yazma becerisinin kazandırılması sürecinde  birbirinden çok farklı yaklaşım ve teknikler kullanmalarına neden olmaktadır. Araştırmada dersin ölçme ve değerlendirme sürecinde de farklı uygulamaların yapıldığı tespit edilmiştir.

References

  • Becel, A. (2013). Bilişim Teknolojileri Ekseninde Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersine Yönelik Bir Değerlendirme. Turkish Studies. 8/3 : 61-81.
  • Belet, S.D ve Yaşar, Ş (2007). Öğrenme Stratejilerinin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerileri ile Türkçe Dersine İlişkin Tutumlara Etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 3 (1): 69-86.
  • Coşkun, E. (2007). Yazma Becerisi, Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol (Edt.), İlköğretimde Türkçe Öğretimi (1. Baskı) İçinde (s.49-91). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çelik, M.E. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi, Turkish Studies 7(1), 727-743.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2014). Yabancı Dil Öğretimi (8.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Göçer, A. (2014). Yazma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güneş, F. (2013). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karadüz, A. (2010a) Dil Becerileri ve Eleştirel Düşünme. Turkish Studies 5(3), 1566-1593
  • Karadüz, A. (2010b) Yapılandırmacı Paradigma Bağlamında Türkçe Derslerinde Öğrenme Ortamları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt 7. Sayı 14: 135-154.
  • Karatay, H. (2011). 4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Modelinin Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatım Tutumlarını ve Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi. Turkish Studies 6(3), 1029- 1047.
  • Kavcar, C.,Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1998). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Kavcar, C. (1984). Düzgün Yazmanın Önemi ve Yolları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2, 113-123.
  • MEB (2012). Ortaokul ve İmamhatip Ortaokulu Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersi(5,6,7,8.Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Basımevi Belirtilmemiş.
  • Özdemir, E. (1991).Okuma ve Metin İnceleme. Eskişehir: A Ü Açıköğretim Fakültesi
  • Sever, S. (2011). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme (Gözden Geçirilmiş 5.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek N. (2011). Sosyal Bilgiler Dersinde Alternatif Ölçme Değerlendirme Araçlarının Kullanılması: Nitel Bir Çalışma. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 21. Sayı: 1, 149-168
  • Ungan, S. (2007). Yazma Becerisinin Geliştirilmesi ve Önemi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 461-472.
  • Ünsal, G. (2008). Yazma Öğretimi, Dil Dergisi. Sayı: 142 46-60
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin,R. K. (1984). Case Study Research: Design and Methods. Newbury Park, CA.:Sage.
Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 364 - 381, 11.08.2015
https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.5000137223

Abstract

References

  • Becel, A. (2013). Bilişim Teknolojileri Ekseninde Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersine Yönelik Bir Değerlendirme. Turkish Studies. 8/3 : 61-81.
  • Belet, S.D ve Yaşar, Ş (2007). Öğrenme Stratejilerinin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerileri ile Türkçe Dersine İlişkin Tutumlara Etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 3 (1): 69-86.
  • Coşkun, E. (2007). Yazma Becerisi, Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol (Edt.), İlköğretimde Türkçe Öğretimi (1. Baskı) İçinde (s.49-91). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çelik, M.E. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi, Turkish Studies 7(1), 727-743.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2014). Yabancı Dil Öğretimi (8.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Göçer, A. (2014). Yazma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güneş, F. (2013). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karadüz, A. (2010a) Dil Becerileri ve Eleştirel Düşünme. Turkish Studies 5(3), 1566-1593
  • Karadüz, A. (2010b) Yapılandırmacı Paradigma Bağlamında Türkçe Derslerinde Öğrenme Ortamları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt 7. Sayı 14: 135-154.
  • Karatay, H. (2011). 4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Modelinin Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatım Tutumlarını ve Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi. Turkish Studies 6(3), 1029- 1047.
  • Kavcar, C.,Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1998). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Kavcar, C. (1984). Düzgün Yazmanın Önemi ve Yolları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2, 113-123.
  • MEB (2012). Ortaokul ve İmamhatip Ortaokulu Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersi(5,6,7,8.Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Basımevi Belirtilmemiş.
  • Özdemir, E. (1991).Okuma ve Metin İnceleme. Eskişehir: A Ü Açıköğretim Fakültesi
  • Sever, S. (2011). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme (Gözden Geçirilmiş 5.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek N. (2011). Sosyal Bilgiler Dersinde Alternatif Ölçme Değerlendirme Araçlarının Kullanılması: Nitel Bir Çalışma. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 21. Sayı: 1, 149-168
  • Ungan, S. (2007). Yazma Becerisinin Geliştirilmesi ve Önemi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 461-472.
  • Ünsal, G. (2008). Yazma Öğretimi, Dil Dergisi. Sayı: 142 46-60
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin,R. K. (1984). Case Study Research: Design and Methods. Newbury Park, CA.:Sage.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Cafer Çarkıt

Adnan Karadüz

Publication Date August 11, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Çarkıt, C., & Karadüz, A. (2015). Ortaokul Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersi Bağlamında Yazma Becerisi Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(2), 364-381. https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.5000137223

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education