Volume: 16 Issue: 2 , 12/31/21

Year: 2021

Research Article

CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Spor Bilimleri alanına ilişkin güncel konularda hazırlanan makaleleri kabul etmektedir.

Türkçe ve İngilizce çalışmalar dergimizde bilimsel çalışma olarak değerlendirmeye alınmaktadır. 

Dergiye yüklenen her bir çalışmanın dergi yazım kurallarına uygun olması gerekmektedir. 

Çalışmaların BENZERLİK programıyla taranması ve raporunun çalışma ile birlikte yüklenmesi zorunludur (Benzerlik Oranı maksimum %20 olmalıdır).

Her bir yazara ait ORCID id numaraları çalışma üzerinde belirtilmelidir.


Spor Bilimlerinin kuramsal ve uygulamalı alanlarına (Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi, Spor Yönetimi, Sporda Psiko-Sosyal Alanlar, Hareket ve Antrenman Bilimleri, Sporcu Sağlığı ve Rekreasyon) ilişkin araştırma yazıları, gözden geçirme yazıları, olgu sunumları, özgün yazılar ve özel bölümlerin (Başyazı, editöre mektup, vb.) yayınlandığı hakemli bir dergidir.

                          YAZIM KURALLARI

ÖNEMLİ NOT: Göndereceğiniz makale dosyası aşağıda anlatılan kurallara uygun olarak yazılmalıdır, ANA MAKALE dosyası içerisine aşağıda belirtilenler haricinde YAZAR İSİMLERİ, İLETİŞİM BİLGİLERİ gibi ek bilgiler kesinlikle YAZMAYINIZ. Yazar isimleri, iletişim bilgileri ek dosya olarak göndereceğiniz bilgiler makale ana metninden bağımsız olarak Başlık sayfasında (TITLE PAGE) ve YAYIN HAKLARI DEVİR FORMUNDA belirtilmelidir.

 

 YAZI ÇEŞİTLERİ

 A.      Araştırma Yazıları:

Daha önce herhangi bir dergi vb. ortamda yayınlanmamış toplanan özgün verilerin değerlendirildiği, dergi yazı düzenine uyarak hazırlanmış araştırmalardır. Ana metin bölümü (başlık sayfası, kaynaklar, tablo/şekil/resim hariç) 15 sayfayı geçmemelidir. Araştırmadaki veri seti daha önce başka bir araştırmada kullanılmış ise bu yazı kaynaklar bölümünde yer almalıdır.

Yapısı:

-   Özet (Ortalama 200-250 kelime; amaç, gereç ve yöntemler, bulgular ve sonuç bölümlerinden oluşan, Türkçe ve İngilizce)

-  Giriş

-  Gereç ve Yöntemler

-  Bulgular

-  Tartışma

-  Sonuç

-  Teşekkür

-  Kaynaklar

 B.      Derleme (Gözden Geçirme) Yazıları:

Yukarda belirtilen alanlarda güncel bilgi içeren, hem yerli hem de yabancı kaynakların tarandığı ve yazar/yazarların bilgiyi en yüksek düzeyde işlediği (analiz ve sentez) yazılardır. Doğrudan veya davet edilen yazarlar tarafından hazırlanır. Tıbbi özellik gösteren her türlü konu için son tıp literatürünü de içine alacak şekilde hazırlanabilir. Yazarın o konu ile ilgili basılmış yayınlarının olması özellikle tercih nedenidir.

Başlık sayfası, özetler (Türkçe ve İngilizce), ana metin, tablo/sekil/resim ve kaynaklar bölümünü içerir. Ana metin konu ile bağlantılı alt başlıklara bölünebilir. Doğrudan veya davet edilen yazarlar tarafından hazırlanır. Tıbbi özellik gösteren her türlü konu için son spor bilimleri literatürünü de içine alacak şekilde hazırlanabilir. Yazarın o konu ile ilgili basılmış yayınlarının olması özellikle tercih nedenidir.

 Yapısı:

-  Özet (Ortalama 200-250 kelime, bölümsüz, Türkçe ve İngilizce)

-  Konu ile ilgili başlıklar

-  Kaynaklar

 

YAZI DÜZENİ

Derginin dili Türkçe ve İngilizcedir. Türkçe yazılar Türk Dil Kurumu yazım kurallarına uygun olmalıdır. Türkçe özel terimlerin İngilizce karşılığı parantez içinde belirtilmelidir. İngilizce kullanılırken, İngilizce yazım kurallarına bağlı kalınmalıdır.

 

Başlık ve Yazar İsmi: Başlık 10-12 kelimeyi geçmeyecek şekilde, 14 punto, cümle düzeninde ilk harfi büyük harflerle, ortalanmış olarak yazılmalıdır. Türkçe yazılmış makalelerde Türkçe başlığın altına İngilizce, İngilizce yazılmış makalelerde İngilizce başlığın altında Türkçe başlığa yer verilmelidir. Çalışmanın yazarının adı soyadı 11 punto, soyadı büyük harflerle ve ortalanmış olarak, yazar birden fazla ise, adlar çalışmaya katkılarına göre yan yana sıralı yazılmalıdır.

Yazar(lar)ın unvanıyla birlikte, çalıştığı yer ve e-posta adresi; eğer araştırma bildiri, tez çalışması veya bir projeden türetilmiş ise dipnotta özel imle (*) belirtilmelidir.


Özet ve Anahtar Kelimeler: Türkçe özet “Özet” başlığı altında, İngilizce özet “Abstract” başlığı altında yazılmalıdır. Özet, 9 punto büyüklüğünde, 200-250 kelime, Times New Roman karakteri ile tek satır aralığı ve tek sütun olarak yazılmalıdır. Hem Türkçe hem de İngilizce özet, amaç, denekler hakkında bilgi, veri toplama araçları, verilerin analizi, özet bulgular ve sonuç ile ilgili bilgilere yer vermelidir.

Türkçe özetin hemen altında “Anahtar Kelimeler”, İngilizce özetin hemen altında “Keywords” başlığı ile verilmelidir. Anahtar sözcüklerin 3 ile 5 adet olması yeterlidir. Anahtar sözcüler seçilirken başlıkta olmayan kelimelerin seçilmesi önemlidir.

 

A.      Ana Metin:

Yazılar standart A4 boyutlarda MS Word programında 12 punto, Times New Roman karakteri ile yazılmalı, sayfanın her tarafından 2,5 cm boşluk bırakılarak ve 1.15 satır aralıklı yazılmalıdır. Tüm sayfalar başlık sayfasından başlayarak numaralandırılmalıdır. Bir araştırma makalesinde, sırası ile giriş, yöntem, bulgular ve tartışma bölümleri yer almalıdır. Gözden geçirme makalelerinde bu içeriğe dikkat edilmeyebilir. Ana metinde yer alacak tablo, grafik, şekil ve resimler metin içinde uygun yerlerde gösterilmeli ve numaralanmalıdır. Grafik, sekil ve resimler isimlendirilip, numaralandırılmalı ve altlarına gerekli açıklama içeren yazılar eklenmelidir. Tabloların üstüne tablo numarası ve başlığı yazılmalıdır. Tablo ve grafikler APA stiline göre hazırlanmalıdır.


B.      Teşekkür:

Zorunlu olmayan ancak yazar/yazarların araştırmaya katkısı yazarlık düzeyinde olmayan kişilere birkaç cümlelik teşekkür yazabilirler. Burada, teşekkür edilen kişilerin katkıları açık bir şekilde yazılmalıdır.

C.      Kaynaklar:

Yazının son sayfası KAYNAKLAR başlığından oluşmalıdır. Kaynaklar 9 punto ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır. Başvurusu yapılan yazıda; önemli, yeni ve/veya çalışmayı doğrudan ilgilendiren kaynaklara yer verilmelidir, ancak kaynak sayısı 60 adeti aşmaması tavsiye edilmektedir. Sözlü görüşmeler ve yayınlanmamış eserlere ait bildirimler (Yüksek Lisans ve Doktora tezleri hariç) kaynak olarak kullanılmamalıdır. Dipnot kullanılmamalıdır. Bütün kaynaklar alfabetik sıra ile yazılmalıdır.


                         ANA METİNDE KAYNAK BELİRTİLMESİ

  

1.  Tek yazarlı; (Locke, 2002).  
2. İki yazarlı; (Vealey ve Chase, 2008).

3. Üç - beş yazarlı; Yazar soyadları, çalışmanın içinde yer alan sıraya göre verilir: (Feltz, Short ve Sullivan, 2008). Aynı çalışmaya ikinci kez gönderme yapmak gerekiyorsa, sadece ilk yazarın soyadı yazılır; diğerleri için Türkçe'de "ve ark." ifadesi kullanılır: (Onağ ve ark., 2014), İngilizcede "et al." ifadesi kullanılır (Feltz et al., 2008).

4. Altı ve daha fazla yazarlı; Sadece ilk yazarın soyadı "ve ark." ifadesi kullanılır. Ancak, kaynakçada tüm yazarların isimleri yazılır. (Kaya ve ark., 2002).

5. Kurum yazarlığı; İlk göndermede kurumun açık adı, yanında kısaltması ve tarih verilir: (Türk Dil Kurumu (TDK), 2008).

6. Aynı soyadı taşıyan birden fazla yazarlı çalışmalarda; Aynı soyadı taşıyan yazarları birbirinden ayırmak için adlarının baş harfleri de kullanılır. R.S Vealey (2005) ve N. Vealey (2006).

7.  Aynı yazarın aynı tarihli birden fazla eserinin bulunması durumunda, yayın tarihine bir harf eklenerek ayrım sağlanır: (Hanton, 2012a), (Hanton, 2012b).

8. Birden fazla yayına aynı anda gönderme yapma; Yazar soyadına göre alfabetik sıra izlenir: Bu konuda yapılan araştırmalarda (Compas, 1987; Coyne ve Downey, 1991; Snyder, 1999) bulunmuştur.

9. İkincil kaynaktan alıntı; İkincil kaynak esas kaynakça listesinde gösterilir. Metinde ise, sadece orijinal çalışmayı yapan/yapanların adı verilir. Birincil kaynaktan bahsedildikten sonra, ikincil kaynak "aktaran" şeklinde belirtilir: ". Konusunda Freud’un yaklaşımı esas alınmaktadır (aktaran, Eryılmaz, 2010). ; (Weinberg ve Gould; aktaran, Gökçe ve Elmas, 2008).


10. Tablolar ardışık olarak numaralanmalıdır. Her bir tablo için açıklayıcı ve kısa bir başlık olmalıdır. Her tablo sütununda da kısa bir başlık olmalıdır. Tablonun ana metin içerisinde belirtildiğinden emin olunmalıdır. Eğer veriler önceden derlenmiş bir veri setinden alınmış ise, kaynaklar bölümünde belirtilmelidir. Açıklayıcı bilgiler, tablo başlığında değil, not bölümünde yer verin. Not bölümünde sırasıyla *, +, **, ++, vb. simgeleri kullanın. Tablo ve grafikler APA stiline göre hazırlanmalıdır.

Kaynak Yazımı ve Örnekler

 

Kaynaklar bölümünde bütün kaynakçalar APA 6 stiline göre düzenlenmeli ve alfabetik olarak sıralanmalıdır.

1.      Kitaplar

Tek Yazarlı

Butler, E. (2011). Milton Friedman: A concise guide to the ideas and influence of the free- market economist. Hampshire, UK: Harriman House.

Eren, E. (2000). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınevi.

 İki Yazarlı

Corsini, R. J. & Wedding, D. (1989). Current psychotherapies. Illionis: F.E. Peacock Publishers Inc. Tutar, H. ve Yılmaz, M.K. (2010). Genel iletişim kavram ve modeller (7.Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Editörlü Kitaplar

Perruci, G. (2009). General education as the nexus between the liberal arts and leadership studies. In J. T. Wren, R. Riggio, & M. Genovese (Eds.). Leadership and the liberal arts: Achieving the promise of a liberal education (pp. 67–80). New York, NY: Palgrave.

Basım, H.N. ve Meydan, C.H. (2009). Örgüt kültürü. H.N. Basım ve M. Argan. (Eds) içinde,

Spor yönetimi (ss.125-140). Ankara: Detay Yayıncılık.

 

Çeviri Kitaplar 

Resnik, D.B. (2004). Bilim Etiği Giriş. (Çev. Vicdan Mutlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

2.     Dergilerde Yayımlanan Çalışmalar

Barrick, R.K. (1993). A conceptual model for a program of agricultural education in collages and universities. Journal of Agricultural Education, 34(3),10-16. doi:

Stahl, G.K., Miller, E.L., & Tung, R.L. (2002). Toward the boundary less career: a closer look at the expatriate career concept and the perceived implications of an international assignment, Journal of World Business, 37(3), 216– 227. doi:

Beck, A.T, Steer, R.A, Kovacs, M., & Garrison, B. (1985). Hopelessness and eventual suicide: A 10 year prospective study of patients hospitalized with suicidal ideation. American Journal of Psychiatry, 142(5), 559-563. doi: 

Rose, M.E., Huerbin, M.B., Melick, J., Marion, D.W., Palmer, A.M., Schiding, J.K, et al. (2002). Regulation of interstitial excitatory amino acid concentrations after cortical contusion injury. Brain Research, 935(1-2):40-6. doi: (6’dan fazla yazarlar için)

1.      Bildiriler

 

Akkoyunlu, B. (2007). Öğrenme stilleri. Y. Tonta (Ed.), Bilgi Yönetimi Ulusal Sempozyumu bildiriler kitabı içinde (ss. 51-71). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.

2.     Tezler

Karaküçük, B.M. (2008). Kentlerde spor amaçlı rekreasyonel tesislerin potansiyel değerlendirmesi: Keçiören Belediyesi örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.

 

3.     Elektronik kaynaklar Bir Web Sitesinde Belirli Bir Sayfa


Spray, C.M, Wang C.K.J, Biddle, S.J.M & Chatzisarantis, N.L.D. (2006). Understanding motivation in sport: An experimental test of achievement goal and self determination theories. European Journal of Sport Science, 6(1): 43-51. [Available online at: http://www.selfdeterminationtheory.org/SDT/documents/2006_SprayWangBiddle Chat_EJSS%20(1). pdf], Erişim tarihi: 30 Ağustos 2007. 6.

4.     Elektronik Dergiler

Dergide Basılan ve İnternette Yayınlanan Elektronik Dergilerden Alınan Makaleler

Yüksel, A. ve Yüksel, A. (2013). Bankacılık sektörü hisse senedi endeksi ile enflasyon arasındaki ilişki: yedi ülke örneği, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 20(2), 37-50, [Available online at: http://www2.bayar.edu.tr/yonetimekonomi/dergi/pdf/C20S22013/37-50.pdf], Erişim tarihi: 4 Ocak 2014.

Elektronik Veri Tabanlarından Alınan Makaleler

Tam, M. (2014). Intergenerational service learning between the old and young: what, why and how, Educational Gerontology, 40(6), pp. 401-413. [Available online, , Taylor&Francis database at: http://www.tandfonline.com], Retrieved on March 8, 2014.

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Türkiye ve dünyada spor bilimleri alanına katkı sağlamayı amaçlayan bu alandaki özgün araştırmaların yayımlandığı bilimsel ve hakemli bir dergidir. Dergi Haziran ve Aralık aylarında olmak üzere yılda iki kez yayınlanmaktadır. Dergide yayın politikası gereğince, spor bilimlerinin tüm alanlarıyla ilgili nicel - nitel araştırma, inceleme ve derleme makalelerine yer verilmektedir. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir. 

Dergiye gönderilen makalelerin başka bir yerde yayınlanmamış veya yayınlanmak üzere eş zamanlı olarak başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, yayınlanmak üzere kabul edilen makalelerin tüm yayın haklarına sahiptir. Dergiye gönderilecek makalelerin dergipark bünyesinde yer alan https://dergipark.org.tr/tr/pub/cbubesbd adresi kanalıyla dergi sistemine yüklenmesi gerekmektedir. Editörlere, Yayın Kurulu üyelerine veya dergi iletişim e-posta adresine gönderilen makaleler resmi başvuru yapılmış olarak kabul edilmez ve değerlendirmeye alınmaz. Çok yazarlı makalelerde makale yayınlanmak üzere dergiye gönderildikten sonra yazarlardan hiçbiri, tüm yazarların yazılı izni olmadan yazar listesinden silinemez. Ayrıca süreç başladıktan sonra hiçbir isim, yazar olarak eklenemez ve yazar sırası değiştirilemez. 
Dergiye gönderilen tüm makaleler Yayın Kurulu'nca ön değerlendirilmeye alınır. Ön değerlendirmede, makaleler:
a) Yayın etiği,
b) Dergi yayın ilkeleri,
c) Bilimsel açıdan özgünlük ve güncellik,
d) Spor bilimleri alan yazınına katkı,
e) Dergi yazım kuralları ve makale şablonuna uygunluk kriterleri açısından denetlenir. 
Ön değerlendirmeyi geçen makaleler, konu alanında uzman en az iki hakemin değerlendirmesine sunulur. Makalelerin değerlendirilmesi sürecinde çift taraflı kör hakemlik sistemi uygulanmaktadır. Yazar(lar)la hakemler arasındaki iletişim sadece editörler aracılığıyla sağlanmaktadır. Hakemlerden gelecek raporlar doğrultusunda makalenin yayınlanmasına, hakem raporları çerçevesinde düzeltilmesine ya da makalenin ret edilmesine karar verilebilir. Makalelerinin hakem süreci hakkında yazarlar en kısa sürede bilgilendirilir. Yazarın hakem raporlarına itirazı veya hakemlerden gelen raporların birbiriyle çelişmesi durumunda makale yeni bir hakeme (üçüncü hakeme) yönlendirilir. Son hakem raporları doğrultusunda makalenin yayımlanıp yayımlanmayacağına ilişkin nihai karar verilir. Düzeltme istenen makalelerin, yazarlar tarafından gerekli düzeltmeler yapılarak, en kısa süre içerisinde Yayın Kuruluna ulaştırılması gerekmektedir. Yazarın hakem değerlendirme raporlarına uygun bir zaman dilimi içerisinde cevap vermemesi durumunda ilgili makale bir sonraki sayıya bırakılabilir. Gerekçesiz bir şekilde yazar(lar)ın hakemler tarafından kendilerinden istenilen düzeltmeleri bir yayın dönemi içerisinde gerçekleştirmemeleri durumunda ise makale ile ilgili karar dergi editör kuruluna aittir.
Yayına kabul edilen makalelerin basılması için, dergi web sayfamızda yer alan “Yayın Hakları Devir Formu’nun makalede ismi yer alan tüm yazar tarafından imzalanmasının yanı sıra makaleye ilişkin “Etik Onam Belgesi” ile birlikte dergi sistemi aracılığı ile tarafımıza iletilmiş olması gerekmektedir. ULAKBİM TR Dizin kuralları gereği, makalelerde yer alan tüm yazarların ORCID numaralarının makalenin son şekline eklenerek gönderilmesi gerekmektedir. ORCID numarası eksik yazarlara ait makalelere DOI numarası verilmez ve erken görünüm olarak yayına açılmaz.
Aşağıda dergi yayın politikası açısından yazarların, dergi editörlerinin, hakemlerin ve yayıncının etik sorumlulukları, rolleri ve görevlerini içeren temel ilke ve kurallar yer almaktadır. Bu ilke ve kurallar ‘Yayın Etiği Komitesi’nin (Committe on Publication Ethics - COPE (https://publicationethics.org/)) yönergesi esas alınarak belirlenmiştir.

Yazarlara ait etik sorumluluklar
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi’ne gönderilen makalelerin spor bilimleri alanında özgün çalışmalar olması gerekmektedir.
Makalelerde yararlanılan tüm kaynaklar (yazarlar, çevrimiçi sayfalar, kişisel görüşmeler, vb.) doğru ve dergi yazım kurallarına uygun bir şekilde gösterilmelidir.
Dergiye gönderilen makalelere ilişkin Yayın Hakları Devir Formu (https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/9214) tüm yazarlar tarafından imzalandıktan sonra taratılarak dergi sistemi aracılığı ile ilk gönderim esnasında tarafımıza iletilmelidir. 
Makaleye fikren katkıda bulunmayan kişiler yazar olarak belirtilmemelidir.
Yayınlanma başvurusu yapılan makaleyle ilgili çıkar çatışması-çıkar birliği olan kişileri editörlere bildirmelidir.
Yazarların, hakem sürecindeyken çalışmalarına ilişkin ham verileri editör kuruluna iletmesi istenebilir. Bu durumda yazarların ham verilerini editörler kuruluyla paylaşmaları beklenmektedir. Yazarlar, yayımlanan bir makaleye ilişkin verileri 5 yıl süreyle saklamakla yükümlüdür.
Yazar(lar) kullanılan verilerin kullanım haklarına, araştırma/analizlerle ilgili gerekli izinlere sahip olduklarını veya deney yapılan deneklerin rızasının alındığını gösteren belgeye sahip olmalıdır. Dergiye gönderilen aday makalelerin editör kurulumuzca değerlendirmeye alınabilmesi için araştırmaya ilişkin “Etik Onam Belgesi”nin mevcut olması ve dergi sistemi aracılığı ile tarafımıza iletilmesi gerekmektedir. 
Yazar(lar), değerlendirme ve erken görünüm aşamasındaki ya da elektronik ortamda yayımlanmış makaleleriyle ilgili herhangi bir hata fark ettiklerinde bilgi vermek, düzeltmek ya da geri çekmek için editörle zamanında iletişime geçmelidir. Yazar(lar)dan erken görünüm süresi ya da dergipark sisteminin editörlere değişiklik yapma olanağı sunduğu süreler içerisinde dergi sistemi yada dergi e posta adresimiz aracılığı ile makaleleri ile ilgili düzeltme ya da yayından çekme taleplerini iletmeleri gerekmektedir. Bu süreçlerin aşılması durumunda oluşabilecek tüm sorumluluk yazar(lar)a aittir.
Değerlendirme süreci tamamlanan makalenin ORCID ID numaraları da dâhil olmak üzere yayınlanacak onaylanmış son hali yazarlardan istenmektedir. Gelen belge incelenerek dizgi oluşabilecek oluşabilecek bir hatanın önlenmesi amacıyla yayın öncesi son kontrol için sayfa numarası verilmiş şekli ile makale tekrar yazar(lar)a iletilmektedir. Yazar(lar)ın son onayı alındıktan sonra makale erken görünüme açılmaktadır. 
Yazar(lar), veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterdiklerinin kanıtlarını (başkalarının ölçek, anket, fotoğraf gibi belgelerinin kullanılması için kendilerinden izin alınması gibi) makale içinde sunmalıdır. Makalelerde araştırma ve yayın etiği ile fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğu mutlaka belirtilmelidir.

Dergi editörlerine ait etik sorumluluklar
Editörler, hakemlerin, yazar(lar)ın, araştırmacı, uygulayıcı ve okuyucuların bilgi gereksinimlerini karşılamalı, gerektiğinde dönüt vermeli, yayın sürecinde düzeltme, açıklama gerektiren konularda şeffaflık ilkelerine göre hareket etmelidir. 
Editör, yayımlanan makalelerin dergi okuyucularının bilgi ve becerileriyle uyumlu olabilmesi için çaba sarf etmelidir.
Editörler, makalelerin yayımlanmasına karar verirken, makalelerin özgün olmasına, bilimsel alan yazına, okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılara katkı sağlamasına özen göstermelidir.
Editörler, makalelerle ilgili olumlu ya da olumsuz karar verirken, makalelerin özgün değeri, alana katkısı, araştırma yönteminin geçerli ve güvenirliği, anlatımın açıklığı ile derginin amaç ve kapsamını göz önünde tutmalıdır.
Editörler, başvurusu yapılan makalelerin önemli sorunu olmadığı sürece ön değerlendirme aşamasına almalı, olumlu hakem önerilerini göz önünde bulundurmalı, ciddi sorun olmadıkça önceki editör(ler)ce verilen kararları değiştirmemelidir.
Editör, hakem değerlendirme sürecinin çift taraflı kör hakemlik ile sürdürüldüğünden emin olmalı ve yazarlara hakemleri, hakemlere de yazarları ifşa etmemelidir. 
Editörler, makaleleri hakemlerin uzmanlık alanlarını dikkate alarak göndermeli, gelen makaleye göre konu alanı uzmanlarına ulaşarak hakemlik talebinde bulunmalı, değerlendirmelerin yansız ve bağımsız bir şekilde yapılmasını desteklemelidir. Editörler, dergi hakem havuzunun geniş bir yelpazeden oluşması ve güncel tutulması için sürekli bir arayış içinde olmalıdır.
Editörler, makalenin yansız değerlendirilmesi için editörler, hakemler ve yazar(lar) arasındaki çıkar çatışması-çıkar birliği olup olmamasını göz önüne almalıdır.
Editörler, akademik görgü kurallarına uymayan ve bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellemelidir.
Editörler, dergi yayın süreçlerini yayın politikaları ve kılavuzlara uygun işletilmesini sağlamalı, süreçte görev alanları yayın politikaları konusundaki gelişmelerden bilgilendirmeli, gerektiğinde eğitim programı hazırlamalıdır.
Editörler, yayın sürecinde görev alan herkesle etkili bir iletişim içinde olmalı, belirli aralıklarla toplantılar düzenlemelidir.
Editörler, değerlendirilen makalelerdeki kişisel verilerin korunmasını sağlamalı; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korumalıdır.
Editörler; makalelerde insan ve hayvan haklarının korunmasına özen göstermelidir. Makalenin katılımcılarının açık onayının belgelendirilmesini önemsemeli, etik kurul onayı ve deneysel araştırmalarda alınması gerekli izinlerin alınıp alınmadığını denetlemelidir. 
Editörler; görevi kötüye kullanmaya karşı önlem almalıdır. Görevi kötüye kullanmaya yönelik yakınmalar olduğunda, nesnel bir soruşturma yaparak, konuyla ilgili bulguları paylaşmalıdır.
Editörler, makalelerdeki hata, tutarsızlık ya da yanlış yönlendirmelerin ve hakemlerden gelen düzeltmelerin takibini yapmalıdır.
Editörler, yayınlanan makalelerin fikri mülkiyet hakkını korumalıdır, ihlal olması durumunda derginin ve yazar(lar)ın haklarını savunur. Ayrıca yayımlanan makalelerin içeriğinin başka yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemesi konusunda gerekli önlemleri almalı; özgünlük-benzerlik denetimini yapmalıdır. 
Editörler, Dergide yayımlanan makalelere yönelik tutarlı eleştirileri dikkate almalı, eleştirilen makalelerin yazar(lar)ına yanıt hakkı tanımalıdır.
Editörler olumsuz sonuçları içeren çalışmaları da göz önünde bulundurmalıdır.
Editörler, Dergiye iletilen talep ve şikayetleri inceleyip ve gerekli açıklamaları yapmalıdır.

Hakemlere ait etik sorumluluklar
Hakemler yalnız uzmanlık alanı ile ilgili makaleleri değerlendirmeyi kabul etmelidir.
Hakemler makaleleri yansız ve nesnel olarak değerlendirmelidir.
Değerlendirmelerde gizlilik kurallarına uyulmalıdır. Değerlendirme raporları içerisinde hakem kimliklerini ifşa edecek bir veriye yer verilmemeli; makalenin yazar(lar)ı ile hakem raporu haricinde başka bir iletişim kanalı ile iletişim kurulmamalıdır. Bu ilke gereğince inceledikleri makaleleri yayın öncesinde üçüncü kişilerle ya da her hangi bir iletişim platformunda paylaşmamalı, yayın öncesinde makalede yer alan hiçbir veriyi kullanmamalı ve değerlendirme sürecinden sonra yok etmelidir. Gerekiyorsa, ancak makalenin yayınlanma süreci tamamlandıktan sonra ilgili makaleyi kullanmalıdır. 
Hakemler makaleye ilişkin doldurdukları hakem değerlendirme formunu dikkatlice ve detaylı şekilde doldurmalıdır. Ayrıca kendilerine gönderilen belge üzerinde istedikleri değişiklikleri açık ve anlaşılır bir şekilde not etmelidir. 
Hakem(ler) incelediği makaleye ilişkin ret kararı verecek ise editör kurulu ve makale yazar(lar)ının makalenin neden ret edildiğini nesnel ve bilimsel açıdan ortaya koyan raporunu sistem üzerinden göndermelidir. Düzeltme ile giderilebilecek durumlarda doğrudan ret verilmemeli, detaylı bir düzeltme raporu hazırlayarak yazar(lar)a yayın sürecinde ışık tutmalıdır. 
Uyruk, cinsiyet, dinsel inanç, siyasal inanç ve ticari kaygılar, değerlendirmenin yansızlığını bozmamalıdır.
Hakemler, çıkar çatışması-çıkar birliği olduğunu anladıklarında, makaleyi değerlendirmeyi reddederek, editörlere bilgi vermelidir.
Hakemler, değerlendirmelerini akademik görgü kurallarına uygun biçimde, yapıcı bir dille yapmalı; hakaret, küçümseme ve düşmanlık içeren öznel yorumlardan kaçınmalıdır.
Hakemler değerlendirmesini kabul ettikleri makaleyi süresi içinde değerlendirmelidir.

Etik dışı bir durumla karşılaşıldığında
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi’nde yukarıda bahsedilen etik sorumluluklar ve bunların dışında etik olmayan bir davranış veya içerikle karşılaşırsanız lütfen besbd.mcbu@gmail.com adresine e-posta yoluyla tarafımıza bildiriniz.

Publisher

Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Manisa Celal Bayar ÜNİVERSİTESİ MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ Web

CBU Journal of Physical Education and Sports Sciences (BESBD), which started publishing in 1995; It is the publication organ of Manisa Celal Bayar University Faculty of Sports Sciences. It is a peer-reviewed journal where research articles, case reports, original articles and compilations on the theoretical and applied fields of Sports Sciences (Physical Education and Sports Teaching, Sports Management, Psycho-Social Areas in Sports, Movement and Training Sciences, Athlete Health and Recreation) are published.

Address:

Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Halil Erdoğan Cd. Ahmet Bedevi Mah. 45040 Şehzadeler, Manisa/TÜRKİYE

Phone: +90 236 231 30 02 / +90 236 231 46 45

Fax: +90 236 231 30 01

Sport and Exercise Nutrition, Sports Medicine, Development of Physical Education and Education Programs, Sports Training, Sports Activity Management, Sports and Recreation

Scientific Publication Coordinator

Ali Konuralp
Prof. Dr. Ali KONURALP MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Numerical Computation and Mathematical Software

Editor-in-Chief

Murat Taş
Prof. Dr. Murat TAŞ Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Sports Training, Exercise Physiology, Physical Activity and Health

Editors

Kadir Yıldız
Prof. Dr. Kadir YILDIZ MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY, FACULTY OF SPORTS SCIENCES Web

Kadir Yıldız did his bachelor’s degree in Sport Management at Cumhuriyet University. He completed master’s degree at Erciyes University and PhD in Sport Management at Abant Izzet Baysal University. Currently, he is an Assoc. Prof. at Manisa Celal Bayar University, and has studies on outdoor and adventure education, mountaineering, orienteering, outdoor sports, statistical modelling, communication in sports, fitness industry, service quality.

Sports Science and Exercise, Sports Activity Management, Sports and Recreation
Pınar Güzel Gürbüz
Prof. Dr. Pınar GÜZEL GÜRBÜZ Manisa Celal Bayar University, Faculty of Sport Sciences
Sports Science and Exercise, Sports and Recreation, Sport and Leisure Management

Publishing Coordinator & Proof-Reader

Mehmet Asma
Assoc. Prof. Dr. Mehmet ASMA Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Open and Distance Learning, Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy

Journal Secretary

Ezgi Abay Beşikçi
Res. Assist. Ezgi ABAY BEŞİKÇİ MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sports and Recreation

Publishing Board

Dana Badau
Prof. Dana BADAU Universitatea Transilvania Brasov Web
Sports Science and Exercise, Exercise and Sports Psychology

Dr. García-Fernandez conducts research in the field of Sport Management; fitness management, private sport businesses and consumer behavior.

Physical Fitness, Customer Relationship Management, Sport and Leisure Management
Wonyoung Kim
Assoc. Prof. Dr. Wonyoung KİM Wichita State University
Sociology of Sports, Sports and Recreation, Sport and Leisure Management
Ali Özkan
Prof. Dr. Ali ÖZKAN YOZGAT BOZOK UNIVERSITY
Sports Science and Exercise (Other)
Süleyman Munusturlar
Prof. Dr. Süleyman MUNUSTURLAR ESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

Dr. Munusturlar conducts research on Recreation science and program development in the basic field of Sport Sciences.

Sports Science and Exercise, Sports and Recreation, Recreation Management
Fatih Çatıkkaş
Prof. Dr. Fatih ÇATIKKAŞ Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Sports Training, Physical Activity and Health, Physical Fitness, Movement Education in Sports Science, Sports Science and Exercise (Other)
Ahmet Uzun
Prof. Dr. Ahmet UZUN SELÇUK ÜNİVERSİTESİ Web
Sports Training, Exercise Physiology, Physical Activity and Health
Khaled Ebada
Prof. Dr. Khaled EBADA Faculty of Physical Education, Port Said University Web
Sports Science and Exercise, Sports Training
Default avatar
Prof. Dr. Serdar TOK MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Sport and Exercise Psychology, Sports Science and Exercise

Scientific Committee

Gheorghe Adrian Onea
Specialist Gheorghe Adrian ONEA Transilvania University Brasov
Sports Training, Physical Activity and Health, Physical Fitness, Sports Science and Exercise (Other)
Mustafa Yaşar Şahin
Prof. Dr. Mustafa Yaşar ŞAHİN Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi
Sociology of Sports, Sports Activity Management, Strategy, Management and Organisational Behaviour, Sport and Leisure Management
Mehmet Gülü
Assoc. Prof. Dr. Mehmet GÜLÜ KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, SPOR YÖNETİCİLİĞİ BÖLÜMÜ, SPOR YÖNETİCİLİĞİ ANABİLİM DALI
Sports Training, Physical Activity and Health
Stefan Alecu
Specialist Stefan ALECU Transilvania University of Brasov
Physical Training and Sports
Mehmet Asma
Assoc. Prof. Dr. Mehmet ASMA Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Open and Distance Learning, Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy
Selhan Özbey
Prof. Dr. Selhan ÖZBEY MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sociology of Sports, Sports Activity Management, Sports and Recreation, History of Sports
Yavuz Yıldız
Prof. Dr. Yavuz YILDIZ ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, REKREASYON BÖLÜMÜ
Sports Activity Management, Sports and Recreation, Sport and Leisure Management
Default avatar
Prof. Dr. Serdar TOK MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Sport and Exercise Psychology, Sports Science and Exercise
Murat Kul
Prof. Dr. Murat KUL Bayburt Üniversitesi
Development of Physical Education and Education Programs, Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy
Default avatar
Prof. Dr. Adela BADAU Universitatea Transilvania din Braşov

2020 - Prof. PhD. UMFST G. E. Palade Targu Mures

2023 Prof. PhD. Transilvania University of Brasov


Basic Training (Other), Physical Training and Sports Pedagogy
Sara Alizadeh Arablouy Bisheh
Asst. Prof. Dr. Sara ALİZADEH ARABLOUY BİSHEH Islamic Azad University, Ardabil Branch
Personality and Individual Differences
Süleyman Munusturlar
Prof. Dr. Süleyman MUNUSTURLAR ESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

Dr. Munusturlar conducts research on Recreation science and program development in the basic field of Sport Sciences.

Sports Science and Exercise, Sports and Recreation, Recreation Management
Dilşad Çoknaz
Prof. Dr. Dilşad ÇOKNAZ Bolu Abant izzet Baysal Üniversitesi
Sports Activity Management
Tennur Yerlisu Lapa
Prof. Dr. Tennur YERLİSU LAPA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Sports and Recreation
Cenab Türkeri
Assoc. Prof. Dr. Cenab TÜRKERİ Cukurova University, Institute of Medical Sciences
Sports Science and Exercise, Sports Training, Physical Activity and Health, Physical Fitness, Biomechanics in Sports Science

Dr. García-Fernandez conducts research in the field of Sport Management; fitness management, private sport businesses and consumer behavior.

Physical Fitness, Customer Relationship Management, Sport and Leisure Management
Umut Davut Başoğlu
Assoc. Prof. Dr. Umut Davut BAŞOĞLU Nişantaşı Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports, Movement Education in Sports Science, Sports Activity Management, Sports and Recreation, Sport and Leisure Management
Angela Magnanını
Prof. Dr. Angela MAGNANINI Foro Italico University of Rome

Full professor, University of Rome Foro Italico 

Rector delegate for Disability and inclusion

Sports Science and Exercise
Tolga Beşikçi
Assoc. Prof. Dr. Tolga BEŞİKÇİ MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY, FACULTY OF SPORTS SCIENCES
Sports and Recreation
Development of Physical Education and Education Programs, Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy
Melike Esentaş Deveci
Assoc. Prof. Dr. Melike ESENTAŞ DEVECİ Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi
Physical Training, Sports and Physical Activity For Disabled, Sports and Recreation

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Spor Bilimleri fakültesi Sporda Psiko-Sosyal Alanlar A.B.D. Öğretim Üyesi

Sports Science and Exercise, Exercise and Sports Psychology
İsa Sağıroğlu
Prof. Dr. İsa SAĞIROĞLU TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Sport and Exercise Nutrition, Sports Training, Exercise Physiology, Physical Fitness
Defne Öcal Kaplan
Assoc. Prof. Dr. Defne ÖCAL KAPLAN Kastamonu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi
Physics Anthropology, Biometry in Physical Anthropology and Paleoanthropology, Health Sciences, Sports Science and Exercise, Sports Training
Diyar Kaya Saylam
Asst. Prof. Dr. Diyar KAYA SAYLAM MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy, Physical Training, Sports and Physical Activity For Disabled
Mümine Soytürk
Assoc. Prof. Dr. Mümine SOYTÜRK MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy
Murat Akyüz
Prof. Dr. Murat AKYÜZ MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY, FACULTY OF SPORTS SCIENCES
Sports Science and Exercise, Sports Training
Kadir Yıldız
Prof. Dr. Kadir YILDIZ MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY, FACULTY OF SPORTS SCIENCES Web

Kadir Yıldız did his bachelor’s degree in Sport Management at Cumhuriyet University. He completed master’s degree at Erciyes University and PhD in Sport Management at Abant Izzet Baysal University. Currently, he is an Assoc. Prof. at Manisa Celal Bayar University, and has studies on outdoor and adventure education, mountaineering, orienteering, outdoor sports, statistical modelling, communication in sports, fitness industry, service quality.

Sports Science and Exercise, Sports Activity Management, Sports and Recreation
Pınar Güzel Gürbüz
Prof. Dr. Pınar GÜZEL GÜRBÜZ Manisa Celal Bayar University, Faculty of Sport Sciences
Sports Science and Exercise, Sports and Recreation, Sport and Leisure Management
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Muammer ALTUN MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Sports Science and Exercise, Sports Training, Exercise Physiology, Kinantropometri, Motor Control, Biomechanics in Sports Science
Murat Taş
Prof. Dr. Murat TAŞ Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Sports Training, Exercise Physiology, Physical Activity and Health
Sinan Seyhan
Assoc. Prof. Dr. Sinan SEYHAN MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sports Science and Exercise, Sports Training, Exercise Physiology, Physical Fitness, Movement Education in Sports Science
Özden Tepeköylü Öztürk
Assoc. Prof. Dr. Özden TEPEKÖYLÜ ÖZTÜRK PAMUKKALE UNIVERSITY, FACULTY OF SPORTS SCIENCE
Organisational, Interpersonal and Intercultural Communication, Sport and Exercise Psychology, Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports, Physical Activity and Health, Sports and Recreation, Exercise and Sports Psychology
Feyza Meryem Kara
Prof. Dr. Feyza Meryem KARA ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
Sociology of Sports, Sports Science and Exercise, Sports and Recreation, Exercise and Sports Psychology
Bahar Ateş
Assoc. Prof. Dr. Bahar ATEŞ UŞAK ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

I am an associate professor at Usak University with over 14 years of experience in sport science. I have a PhD in Movement and Training Sciences from Gazi University and have taught courses on various subjects such as training science, sports nutrition, chemistry of sports, fitness, and sports injuries. I have numerous publications in the areas training science, sport performance, physical fitness, and sports injuries, and I collaborate with other researchers to advance sport knowledge and practices.
Professional Experience
Former cross-country skier
2010- 5th World Youth Congress (Regional Coordinator)
2011- 25th Winter Universiade (Delegate of University Sports Federation of Türkiye (TUSF))
2011- 26th Summer Universiade (Delegate of University Sports Federation of Türkiye (TUSF))
2012- International Universities Cross Country Championship (OrganisationCommitte)
2013- 1st Economic Cooperation Organization University Sports Games, (Organisation Committe)
2013- 27th Summer Universiade (Delegate of University Sports Federation of Türkiye (TUSF))
2014-2016 Federatıon Of Internatıonal Ski (S.C. for CC Rules And Control Member)
2014- European Universities Cross-Country Championships Organisation Committe)
2015-2016 Turkish Athletic Federation (Executive Board Member)
2020- Turkish Ski Federation (Membership - Education Commission)
2021-present Turkish Ski Federation (Membership - Education and Science Commission)

Wearable Materials, Sports Training, Physical Activity and Health, Physical Fitness
Burak Gürer
Prof. Dr. Burak GÜRER GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, SPOR YÖNETİCİLİĞİ BÖLÜMÜ, SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. Web
Prof. Dr.
Sports Activity Management, Sports and Recreation, Recreation Management
Betül Bayazıt
Prof. Dr. Betül BAYAZIT KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports Pedagogy, Motor Control, Sports and Recreation

Spor yönetimi alanında eğitim alan Ercan POLAT lisans ve yüksek lisans eğitimini Gazi Üniversitesinde, doktora eğitimini ise Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesinde tamamlamıştır.  Günümüzde Yozgat Bozok Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği bölümünde Profesör kadrosunda görev yapmaktadır. Çalışmaları spor seyircisi, fitness sektörü, rekreatif spora katılım, hizmet kalitesi gibi psiko-sosyal konularda yoğunlaşmaktadır.  

Sports Science and Exercise, Sports Activity Management, Sports and Recreation, Sport and Leisure Management
Default avatar
Prof. Dr. Ayşe Dilşad MİRZEOĞLU Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi Web
Physical Training and Sports Pedagogy
Özkan Işik
Prof. Dr. Özkan IŞİK BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ,SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sports Medicine, Sports Science and Exercise, Sports Training, Physical Activity and Health
Müge Akyıldız Munusturlar
Prof. Dr. Müge AKYILDIZ MUNUSTURLAR Eskişehir Teknik Üniversitesi
Recreation Sociology, Sports and Recreation
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Nurgül TEZCAN SAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
Sports Science and Exercise, Physical Training, Sports and Physical Activity For Disabled, Physical Activity and Health, Movement Education in Sports Science, Sports and Recreation
Baki Yılmaz
Prof. Dr. Baki YILMAZ Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği
Sports Science and Exercise
Nurten Dinç
Assoc. Prof. Dr. Nurten DİNÇ MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY
Exercise Physiology
Sports Science and Exercise, Sports Training, Physical Fitness
Naci Kalkan
Assoc. Prof. Dr. Naci KALKAN MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ

Naci Kalkan was born on June 10, 1989, in Elazığ, Maden. He completed his primary, secondary, and high school education in İzmir. Between 2007-2012, he pursued his undergraduate studies in Physical Education and Sports Teaching and Sports Management at Ege University's Faculty of Sports Sciences. In 2012, he began working as a research assistant at Manisa Celal Bayar University's Faculty of Sport Sciences, Department of Psycho-Social Studies in Sports. He completed his graduate studies between 2013-2016 and earned his doctorate in Physical Education and Sports in March 2020.

Kalkan was introduced to fencing at the age of 9 and has won numerous Turkish Championships in various age categories, representing the Turkish National Fencing Team multiple times. Since 2022, he has been working with the title of Associate Professor at Manisa Celal Bayar University.

Sociology of Sports, Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy
Sports Science and Exercise, Exercise Physiology, Sports Nutrition
İlker Özmutlu
Prof. Dr. İlker ÖZMUTLU TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
Development of Physical Education and Education Programs, Exercise and Sports Psychology
Nuran Kandaz Gelen
Assoc. Prof. Nuran KANDAZ GELEN Sakarya uygulamalı bilimler üniversitesi, spor bilimleri fakültesi,spor yöneticiliği bölümü Web
Sports Science and Exercise, Sports Activity Management
Ali Özkan
Prof. Dr. Ali ÖZKAN YOZGAT BOZOK UNIVERSITY
Sports Science and Exercise (Other)
Ahmet Uzun
Prof. Dr. Ahmet UZUN SELÇUK ÜNİVERSİTESİ Web
Sports Training, Exercise Physiology, Physical Activity and Health

My main research interest is multiple-choice items and test development. I focus on the influence of item writing techniques on item validity and reliability. I am also interested in the study of supplementary education. I explore causes and outcomes of private tutoring by using nationally representative data in Turkey, drawn from Program for International Student Assessment (PISA) made available by OECD. I specialize in advanced quantitative methods and large datasets.

Open and Distance Learning
Ersan Tolukan
Prof. Dr. Ersan TOLUKAN Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği
Sport and Exercise Psychology, Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy, Sports Activity Management, Exercise and Sports Psychology, Sport and Leisure Management
Zühal Kılınç
Assoc. Prof. Dr. Zühal KILINÇ BATMAN ÜNİVERSİTESİ
Sports Activity Management, Sports and Recreation
Hulusi Alp
Prof. Dr. Hulusi ALP Süleyman Demirel University
Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy, Physical Training, Sports and Physical Activity For Disabled, Motor Control
Khaled Ebada
Prof. Dr. Khaled EBADA Faculty of Physical Education, Port Said University Web
Sports Science and Exercise, Sports Training
Uğur Abakay
Prof. Dr. Uğur ABAKAY Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi
Sport and Exercise Psychology, Exercise and Sports Psychology
Mutlu Türkmen
Prof. Dr. Mutlu TÜRKMEN Bayburt Üniversitesi
Education, Sociology, Transportation and Traffic, Sports Science and Exercise, Sports and Recreation, Sport and Leisure Management, Religion, Society and Culture Studies, Tafsir
Fatih Çatıkkaş
Prof. Dr. Fatih ÇATIKKAŞ Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Sports Training, Physical Activity and Health, Physical Fitness, Movement Education in Sports Science, Sports Science and Exercise (Other)
Sabri Özçakır
Assoc. Prof. Dr. Sabri ÖZÇAKIR Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi

Dr. Özçakır conducts research on Physical Education and Sports and sports history.

Sports Science and Exercise
Default avatar
Prof. Dr. Nilgün VURGUN MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Sport and Exercise Psychology
Sports Science and Exercise, Human Resources Management
Suat Yıldız
Assoc. Prof. Dr. Suat YILDIZ CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Sports Science and Exercise
Dana Badau
Prof. Dana BADAU Universitatea Transilvania Brasov Web
Sports Science and Exercise, Exercise and Sports Psychology
Sport and Exercise Psychology, Physical Training and Sports Pedagogy, Motor Control, Movement Education in Sports Science, Exercise and Sports Psychology
Nevzat Mirzeoğlu
Prof. Dr. Nevzat MİRZEOĞLU SAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ Web
Sports Activity Management
Turan Işık
Asst. Prof. Dr. Turan IŞIK MANİSA CELAL BAYAR ÜNİ. SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sports Training
T. Osman Mutlu
Prof. Dr. T. Osman MUTLU Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Web
Sport and Exercise Psychology, Sports Science and Exercise, Exercise and Sports Psychology, Sport and Leisure Management
Vedat Çınar
Prof. Dr. Vedat ÇINAR It is not affiliated with an institution
Sport and Exercise Nutrition, Sports Science and Exercise, Physical Activity and Health
Zeynep Onağ
Assoc. Prof. Dr. Zeynep ONAĞ MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY, FACULTY OF SPORTS SCIENCES
Sports Science and Exercise, Crisis and Issue Management, Organisational Behaviour, Sport and Leisure Management
Nihal Dal
Assoc. Prof. Dr. Nihal DAL MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Sports Science and Exercise
Amin Azimkhani
Assoc. Prof. Dr. Amin AZİMKHANİ imamreza international university

 I am from Iran.

Sport and Exercise Psychology, Sports Science and Exercise, Sports Training, Exercise and Sports Psychology
Default avatar
Prof. Dr. Recep GÜRSOY MUGLA SITKI KOCMAN UNIVERSITY, FACULTY OF SPORTS SCIENCES
Sports Science and Exercise

Editor

Murat Taş
Prof. Dr. Murat TAŞ Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Sports Training, Exercise Physiology, Physical Activity and Health

Editör

Pınar Güzel Gürbüz
Prof. Dr. Pınar GÜZEL GÜRBÜZ Manisa Celal Bayar University, Faculty of Sport Sciences
Sports Science and Exercise, Sports and Recreation, Sport and Leisure Management
Kadir Yıldız
Prof. Dr. Kadir YILDIZ MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY, FACULTY OF SPORTS SCIENCES
Sports Science and Exercise, Sports Activity Management, Sports and Recreation

Publishing Coordinator & Proof-Reader

Mehmet Asma
Assoc. Prof. Dr. Mehmet ASMA Manisa Celal Bayar Üniversitesi
Open and Distance Learning, Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy